Verschillende reacties? Dat kan nu ook op LinkedIn!
25 april 2019 
2 min. leestijd

Verschillende reacties? Dat kan nu ook op LinkedIn!

Heb jij ze al gezien, de nieuwe reactie mogelijkheden op LinkedIn? Naast de normale ‘like’ oftewel ‘interessant’ zijn er nu nog 4 reacties bijgekomen en dat zijn deze:

linkedin-reacties

De werking is hetzelfde zoals we die kennen bij bijvoorbeeld Facebook: hover over het duimpje en je kan kiezen welke reactie je plaatst.

Waarom doet LinkedIn dit?

Volgens hun eigen blog omdat de gebruikers dit graag wilden, het komt dus van ons vandaan! We willen graag meer variatie in de reacties op Linkedin dan alleen maar ‘interessant’ – dat dekt niet bij elk bericht de lading. En 30 keer interessant als reactie op jouw bericht maakt je ook niet echt wijzer; wat vindt de lezer er nou van, welk gevoel roept jouw bericht op? Kortom: LinkedIn wil ons meer manieren geven om snel, constructief en effectief met elkaar te communiceren.

Vandaar dus de LinkedIn Reactions! Zie jij ze al voorbij komen in je LinkedIn tijdlijn?

Inspiratie

Weet je nou toch niet goed raad met die nieuwe reacties, hierbij nog even wat inspiratie wanneer je welke reactie kunt gebruiken.

linkedin celebrate
Spreek je waardering uit voor een mijlpaal, een bijzonder moment, behalen van een diploma, geslaagd project, jubileum, winnen van een award, nieuw bedrijfspand etc.

linkedin love
Je vindt iets helemaal geweldig, je bent het er volledig mee eens, je onderschrijft het met volle overtuiging.

linkedin insightful
Je vindt het een goed idee, een goed inzicht.

linkedin curious
Je wilt er meer van weten, dit maakt iets in je los.

Afhankelijk van de reacties die er op je LinkedIn bericht komen, krijg jij dus als auteur ook een beter inzicht welke reacties jouw bericht oproept bij de lezers. Handig! 

LinkedIn is niet over een nacht ijs gegaan bij het vaststellen van deze nieuwe LinkedIn reacties. Wereldwijd is onderzoek gedaan naar het soort berichten dat op LinkedIn wordt geplaatst, waar over wordt gepraat, welke berichten het meest worden gedeeld en wat de meest gebruikte reacties zijn. Ook werd bij LinkedIn leden over de hele wereld getoetst of de reacties en icoontjes duidelijk waren en of ze handig zijn in gebruik. 

Wat vind jij ervan? Ik ben benieuwd! Neem contact op via info@get-agrip.nl. 

 

Over de schrijver
Lieneke is oprichter en eigenaar van Get a Grip. Als strategisch sparringpartner helpt ze bedrijven en organisaties om grip te krijgen op hun online marketing. Ze denkt mee op hoofdlijnen, maakt scherpe keuzes en zorgt er samen met haar team voor dat plannen ook echt tot resultaat leiden. Ze volgt de ontwikkelingen in het vak op de voet, met een speciale fascinatie voor de kansen die AI biedt voor marketing en bedrijfsprocessen.‘Ik help bedrijven graag om online écht te laten bijdragen aan hun doelen. Door mijn kennis en ervaring in te zetten, kunnen zij betere keuzes maken en meer uit hun online marketing en AI-tools halen. Ik ben ervan overtuigd dat je nooit uitgeleerd raakt. Die uitwisseling van ideeën en inzichten is een van de leukste dingen aan mijn werk.’
Reactie plaatsen

Grip op jouw online business?

Kom maar op!

Bel: +318 51 30 35 49

Trainingen en online advies als eerste ontvangen?

Meld je aan voor de Get a Grip updates!

Your information is safe with us