Nieuw op LinkedIn: zakelijke events aanmaken | Get a Grip
arrow_drop_up arrow_drop_down
31 oktober 2019 

Nieuw op LinkedIn: maak zakelijke events aan en nodig je connecties uit!

Maak zakelijke events aan en nodig je connecties uit!

Je kan op LinkedIn nu ook zelf evenementen aanmaken. LinkedIn events geeft je de mogelijkheid je connecties uit te nodigen voor bijeenkomsten, trainingen, open dagen etc. Zo maakt LinkedIn het heel eenvoudig om zakelijke bijeenkomsten onder de aandacht te brengen bij jouw connecties én zo elkaar ook persoonlijk te ontmoeten.

De functionaliteit lijkt op die van Facebook events en ligt op Linkedin eigenlijk heel erg voor de hand, gezien de vele zakelijke events die er zijn. Je kunt via LinkedIn events heel makkelijk genodigden en deelnemers volgen, updates over het event plaatsen en contact onderhouden met andere deelnemers.

Zowel organisatoren als deelnemers kunnen uitnodigingen voor het evenement sturen naar hun connecties. Meer bereik dus, ook buiten je eigen netwerk! Als een uitnodiging accepteert heb je toegang tot alle LinkedIn leden die ook hebben aangegeven dat ze deelnemen. Hoe handig is dat? Je ziet gelijk wie je daar nog meer in real life kunt ontmoeten. En natuurlijk kan je al een LinkedIn connectie tot stand brengen voordat het event plaatsvindt.

Voorafgaand aan je event alvast de discussie op gang brengen of deelnemers op de hoogte houden wat ze kunnen verwachten? Ook dat kan door berichten te plaatsen in de event feed en reactie te geven op berichten van anderen. Maar ook na afloop van het event blijf je gemakkelijk in contact met andere deelnemers.

Een zakelijk evenement aanmaken

Hoe werkt het? Momenteel wordt de functie uitgerold. Als je taalinstelling op Engels staat heb je de grootste kans dat je ‘Events’ al terugzien aan de linkerkant van je scherm, bij het interesse overzicht. Bij mij staat Events tussen de Groups  en de Hashtags. Als je eenmaal een event aanmaakt en vervolgens je taalinstelling terug zet naar Nederlands, dan blijft je event gewoon staan en je kan vervolgens ook nieuwe events toevoegen.

Ga dus naar de home van LinkedIn en check het interesse overzicht. Om een evenement aan te maken kies je voor ‘+Create’.

zakelijk event Linkedin aanmaken

Vervolgens verschijnt er een scherm waar je de gegevens van jouw event in kunt vullen. LinkedIn vraagt om de volgende informatie:

  • Omslagfoto: Hiervoor moet je een liggende foto uploaden.
  • Logo: Upload een vierkant logo, bijvoorbeeld 500 x 500 px
  • Naam van het evenement, de training, sessie, open dag…
  • Locatie: plaats- en straatnaam
  • Details rondom de locatie: zijn er bepaalde bijzonderheden, bijvoorbeeld een zaalnummer, dan kun je deze hier toevoegen.
  • Datum en tijd: hier voeg je de datum, begintijd en eindtijd toe
  • Tijdzone: kies de tijdzone van jouw evenement
  • Evenement omschrijving: geef een omschrijving van jouw event. Je hebt hiervoor maximaal 5000 tekens.
  • URL: Voeg hier de url naar jouw website met meer informatie toe
  • Openbaar of besloten: geef aan wie dit evenement mag zien. Wanneer het evenement besloten is kunnen alleen mensen die je hiervoor uitnodigt het event zien

Wanneer je vervolgens op create klikt staat jouw LinkedIn Event live. Nu is het tijd om jouw connecties uit te nodigen!

Linkedin Event voorbeeld

Ik ga deze functie zeker gebruiken. Voor onze inloopspreekuren maar zeker ook voor de trainingen die we geven. Ga jij LinkedIn events gebruiken en zo ja, hoe?? Laat het me weten op Lieneke@get-agrip.nl

Nog vragen over LinkedIn of LinkedIn Events? Stuur me een mail of en wellicht zie ik je snel bij een van onze LinkedIn trainingen.

Groeten, Lieneke

Over de schrijver
Lieneke is oprichter en eigenaar van Get a Grip. Gek van online marketing en de mogelijkheden die het bedrijven en organisatie biedt. ‘Ik vind het ontzettend leuk met bedrijven te sparren over hoe zij meer resultaten uit online kunnen halen. Hoe zet je je website, social media etc in om je doelen te halen. En natuurlijk een succesvolle uitvoering van de aanpak die daaruit voortkomt. ‘The only thing constant is change’ en dat geldt zeker voor online marketing. Ik zit er bovenop en deel mijn kennis graag!’
Reactie plaatsen

Grip op jouw online business?

Kom maar op!

Bel: +318 51 30 35 49

Trainingen en online advies als eerste ontvangen?

Meld je aan voor de Get a Grip updates!

Your information is safe with us
Wij maken gebruik van cookies