Grafische machine van Mekes

Zo blijft Mekes Graphic Machinery scherp op marketing

KLANTCASE

“Toen onze marketingmedewerkster afscheid nam, besloten we dat onderdeel anders aan te pakken. Een fulltime medewerker vonden we eigenlijk niet nodig. We raakten in gesprek met Get a Grip en zij enthousiasmeerden ons met hun aanbod. Ze zijn jong en energiek; precies wat we op dat gebied zochten. Inmiddels ondersteunen zij ons bij onze marketingactiviteiten en hebben we maandelijks overleg. Dat is heel prettig. Zij houden ons scherp.”


Mekes Graphic Machinery in Roosendaal is een relatief klein bedrijf, dat wereldwijd actief is met de in- en verkoop van gebruikte grafische machines. Met een team van vijftien kan het niet anders dan dat medewerkers meerdere taken hebben. Neem Petula Jonkers; zij ondersteunt met name de in- en de verkoop binnen het bedrijf. Dat betekent ook dat ze contact heeft met Get a Grip. Ze vindt het heel waardevol om met hen samen te werken. Binnen Mekes zijn de meesten wat ouder. Ze zijn minder bekend met zaken zoals social media, SEO en Google Advertising. En dat terwijl hun online zichtbaarheid zeker belangrijk is.


Het hoofdkantoor van Mekes is gevestigd in Roosendaal. Daarnaast heeft het bedrijf vestigingen in Spanje, Italië en Engeland. De werkzaamheden die Get a Grip verzorgt, hebben betrekking op al deze vestigingen. Om die reden is de voertaal Engels. “We hebben een WhatsApp groep waarin iedereen nieuws en foto’s kan delen. Get a Grip pakt dat op en maakt er posts van voor onze social mediakanalen”, legt Petula uit. “Zij beheren zowel onze bedrijfspagina’s als enkele persoonlijke pagina’s. We zijn onder andere actief op Instagram, Facebook, LinkedIn en Youtube. Ook beheert Get a Grip een gedeelte van onze website. Nieuwsberichten bijvoorbeeld worden ook daar geplaatst. Maar willen we een advertentie plaatsen of een video editen, dan kan dat ook. We kunnen echt met heel veel dingen bij hen terecht.”


Naast het WhatsApp contact gaat Tim van der Peijl van Get a Grip maandelijks naar Mekes om de online resultaten te bespreken en vooruit te blikken op de nieuwe maand. “Tim gaat tijdens zijn maandelijkse bezoek onder andere in op de relevante zoekwoorden, maar bijvoorbeeld ook op de herkomst van de bezoekers. Dat is relevante informatie voor ons; zo weten we bijvoorbeeld vanuit welke regio’s mensen belangstelling hebben voor onze machines. Behalve dat we alle cijfers bespreken, zet hij ons ook altijd weer scherp. Gelukkig is Tim inmiddels aardig thuis in onze branche en komt hij geregeld zelf met suggesties, maar wij moeten natuurlijk ook input leveren voor de posts op social media. Het is uiteindelijk een gezamenlijke inspanning.”

 

Hoewel Petula zich realiseert dat het moeilijk is om de verkopen een op een te relateren aan de activiteiten op social media-uitingen, is ze overtuigd van de meerwaarde ervan. “We worden steeds beter gevonden en dat is goed om te zien. Wij vinden het belangrijk om in beeld te blijven bij klanten en potentiële klanten. Ik waardeer de positieve energie van Get a Grip en Tim in het bijzonder. Hun aanpak en ideeën zijn goed. We vinden het bijzonder knap hoe ze met een relatief beperkt budget voor bijvoorbeeld Google ads zoveel voor ons kunnen realiseren.” 


Ben jij ook op zoek naar professionele partner voor jouw social media, advertentiecampagnes of algehele online marketing? Let’s team up! En haal alle expertises en kennis in huis om jouw doelgroep goed en effectief te bereiken!