De meesten mensen die online iets opzoeken grijpen het eerst naar Google. Maar hoe zorg je er dan voor dat jouw website fier boven de andere zoekresultaten uitstijgt? SEO is dan de juiste eerste stap. Je website SEO-proof maken zorgt ervoor dat achter de schermen alles zo ingericht wordt dat je website zo hoog mogelijk in Google eindigt. En een hoge beoordeling betekent een hoge plek in de zoekresultaten!

Wij helpen je met het bepalen van de huidige stand van zaken en het opstellen en uitvoeren van een (langdurige) strategie om je zoekresultaten zo rendabel mogelijk te maken!

WAT IS SEO?

SEO staat voor Search Engine Optimization, oftewel zoekmachine optimalisatie. Het is een strategie om jouw website hoger te laten ranken in de organische zoekresultaten van zoekmachines zoals Google. Hierbij wordt gekeken naar de manier waarop zoekmachines jouw website indexeren en welke zoekwoorden relevant zijn voor jouw doelgroep. 

SEO is geen quick fix, maar een langdurig proces dat zich richt op het verbeteren van de website en de inhoud daarvan, zodat zoekmachines deze beter begrijpen. Door middel van SEO wordt niet alleen de vindbaarheid van jouw website vergroot, maar ook de gebruikerservaring voor websitebezoekers verbeterd. 

DE VOORDELEN VAN SEO

ONLINE ZICHTBAARHEID

Door de relevantie van de pagina, rankt Google je pagina hoger in Google. Hierdoor wordt de website beter gevonden in Google en vergroot je je online zichtbaarheid. 

LANGETERMIJN- RESULTATEN

SEO is een duurzame investering waarbij een lange termijnstrategie nodig is. Resultaten zie je niet gelijk, maar wel voor een lange termijn.

GEEN ADVERTENTIEBUDGET

Met SEO optimaliseer je je website voor de resultaten in Google. Ondanks dat het intensieve werkzaamheden zijn, hoef je geen advertentiebudget uit te geven. 

RELEVANTE BEZOEKERS

Door je website te optimaliseren voor de gebruikers die op zoek zijn naar jouw product of dienst, zorg je voor relevante bezoekers op je website.
Tim van der Peijl, Digital Consultant

WIL JIJ OOK SUCCES BEHALEN MET SEO?

Neem contact op en samen bespreken we jouw doelen en wensen. Zo komen we tot een mooie strategie om succes voor jouw bedrijf te behalen. 

HOE WIJ SEO AANPAKKEN

Wij geloven dat het bij SEO niet alleen gaat om het scoren van een nummer één-positie in de zoekresultaten, maar om het bieden van de best mogelijke ervaring op de website voor jouw bezoekers. Daarom hebben we een duidelijke stap voor stap-aanpak voor het uitvoeren van SEO-werkzaamheden voor jouw bedrijf.

GRONDIGE ANALYSE VAN DE WEBSITE

Voordat we aan de slag gaan met optimalisaties van de website is het belangrijk om een beeld te hebben waar jullie website nu staat op het gebied van SEO. We kijken naar de technische staat van de website als de content en brengen in kaart waar wij verbeteringen zien. We zijn op de hoogte van de richtlijnen van Google en kijken waar jouw website nog verbeterd kan worden. Met onze tool hebben wij inzichtelijk welke pagina’s nog verbeterd moeten worden.

EEN ZOEKWOORDENONDERZOEK

Om een goed beeld te krijgen van de huidige posities in Google voeren wij een zoekwoordenonderzoek uit. Hiermee geven we je inzicht in de zoekwoorden waar je nu al op gevonden wordt, op welke positie je website staat met deze zoekwoorden en welke zoekwoorden nog meer relevant zijn voor jouw doelgroep en website.  

Wij maken een overzicht waarin je kunt zien welke zoektermen jouw doelgroep gebruikt en op welke positie jouw website in de zoekresultaten staat. Dit geeft een goed beeld van de beginsituatie. Tijdens onze SEO-werkzaamheden zullen wij deze posities nauwkeurig monitoren zodat we het effect van de werkzaamheden direct kunnen doormeten.  

TECHNISCHE OPTIMALISATIE

Technische optimalisatie richt zich op de technische aspecten van jouw website. Het zorgt ervoor dat jouw website goed in elkaar zit en voldoet aan de richtlijnen van zoekmachines. Hierbij wordt onder andere gekeken naar de laadsnelheid van de website, mobielvriendelijkheid, beveiliging en indexeerbaarheid. 

ON PAGE & OFF PAGE SEO

Vaak maken we een combinatie tussen technische optimalisaties en on- & off-page SEO. De reden daarvoor is je website zo niet alleen technisch in orde is, maar dat je ook moet scoren op zoekwoorden. Bij on-page optimalisatie kijken we echt naar de content van jouw website. Belangrijke onderdelen die we optimaliseren zijn de websitestructuur, titels, metabeschrijvingen, content en interne links.  

Bij off-page optimalisatie kijken we naar de externe factoren die van invloed zijn op de vindbaarheid van jouw website. Hierbij kijken we naar de huidige autoriteit van de website en gaan we aan de slag om deze te verbeteren. Dit verbeteren we door op zoek te gaan naar relevante en kwalitatieve links naar jouw website.  

Met deze werkzaamheden verbeteren we de vindbaarheid van jouw website in de zoekresultaten.  

LOKALE SEO

Wanneer jouw bedrijf een fysieke locatie heeft, leggen wij ook de focus op de online zichtbaarheid voor de specifieke regio of stad waar de locatie gevestigd is. Met lokale SEO kijken we vooral naar zoektermen die specifiek gefocust zijn op de regio. Ook zorgen we dat je Google-bedrijf goed ingericht staat. Door lokale SEO toe te passen, wordt jouw website beter gevonden door mensen in de buurt die op zoek zijn naar jouw producten of diensten.  

SEO: EEN ONGOING PROGRESS

Zoekmachine optimalisatie is een strategie voor de lange termijn. Het gaat er niet om dat je eenmalig je website of webshop optimaliseert en vervolgens achteroverleunt. Het is een constant proces van het verbeteren van je website, content en autoriteit. Omdat zoekmachines continu veranderen, moet je ook je SEO-strategie meeveranderen. Gelukkig zijn onze SEO-experts altijd direct op de hoogte van de veranderingen en kunnen ze hierop inspelen. 


Wij helpen je graag om een goede SEO-strategie op te zetten en deze continu te blijven optimaliseren. Zo blijft je website goed vindbaar voor je doelgroep en ben je in staat om nieuwe klanten aan te trekken via de organische zoekresultaten. Door samen te werken aan een langetermijnvisie voor SEO, zorgen we ervoor dat jouw website of webshop steeds beter presteert in de zoekresultaten. 

WAAROM IS SEO BELANGRIJK?

SEO is tegenwoordig niet meer weg te denken als het gaat om online marketing. Door middel van SEO zorg je ervoor dat jouw website beter vindbaar is voor jouw doelgroep in zoekmachines zoals Google. Dit leidt niet alleen tot meer verkeer naar jouw website, maar kan ook bijdragen aan een hoger conversieratio en uiteindelijk meer omzet. Bovendien draagt SEO bij aan een verbeterde gebruikerservaring voor de bezoekers van jouw website, waardoor zij sneller en gemakkelijker relevante informatie kunnen vinden. 


SEO is een duurzame investering op de lange termijn. Hoewel het tijd en inspanning vereist om resultaten te behalen, kan het effect van een goede SEO-strategie lang aanhouden en zelfs groeien in de tijd.

GET A GRIP HELPT JE MET EEN EFFECTIEVE SEO-STRATEGIE

Get a Grip kan jouw bedrijf helpen bij het opzetten van een effectieve SEO-strategie die aansluit op jouw doelstellingen en doelgroep. Onze specialisten hebben de kennis om jouw website te optimaliseren voor zoekmachines.

Wij bieden een totaalpakket aan SEO-diensten, van zoekwoordonderzoek en technische optimalisatie tot contentcreatie en linkbuilding. Door onze persoonlijke aanpak en focus op resultaten kunnen wij jouw bedrijf helpen om online succes te behalen en te groeien.

Wil jij ook profiteren van de voordelen van SEO en ontdekken hoe Get a Grip jouw bedrijf kan helpen?

Veelgestelde vragen over SEO

Wat is SEO?

SEO een strategie om jouw website hoger te laten ranken in de organische zoekresultaten van zoekmachines zoals Google. Hierbij wordt gekeken naar de manier waarop zoekmachines jouw website indexeren en welke zoekwoorden relevant zijn voor jouw doelgroep.

Uit welke onderdelen bestaat SEO?

SEO bestaat uit 3 onderdelen. Ten eerste technische SEO waarbij je de de technische aspecten van de website verbetert. Daarnaast heb je on-page SEO waarbij je alles op de website zelf optimaliseert en off-page SEO waarbij je de aspecten buiten je website optimaliseert.

Welke zoekwoorden moet ik gebruiken voor SEO?

Om te bepalen welke zoekwoorden relevant zijn voor jouw bedrijf is het belangrijk om een zoekwoorden onderzoek uit te voeren. Hiermee krijg je inzicht in welke woorden relevant zijn en wat voor zoekvolume er op deze woorden zit.