LinkedIn is de laatste maanden heel actief met het toevoegen van nieuwe functies. Tijd dus voor een update! Zo kan je nu ein-de-lijk weer de volgers zien van je bedrijfspagina, zijn er nieuwe ‘regels’ voor het uitnodigen van connecties om je bedrijfspagina leuk te vinden en is er een nieuwe audio-optie waarmee je op jouw profiel kunt inspreken hoe bijvoorbeeld je naam uitgesproken moet worden.
Wie zijn de volgers van je LinkedIn bedrijfspagina?
Als je in de beheerdersweergave van je bedrijfspagina zit, dan zie je het meteen: de kreet ‘NEW’ bij Analytics. Er is dus iets toegevoegd! En die (zeer welkome) toevoeging is een overzicht met de volgers van jouw bedrijfspagina. Je ziet een overzicht van alle individuele profielen, gerangschikt op omgekeerde chronologische volgorde: de meest recente volger van je LinkedIn bedrijfspagina staat dus bovenaan.
Natuurlijk is het super interessant om te weten wie jouw bedrijfspagina op LinkedIn volgt – want je mag er toch vanuit gaan dat dit duidt op interesse in jouw bedrijf. Het geeft je echter ook de kans om nieuwe volgers te bedanken voor het feit dat ze je bedrijfspagina volgen en om contact te leggen met mensen die jouw pagina al langere tijd volgen.
Door deze nieuwe functionaliteit geeft LinkedIn jou de mogelijkheid je volgers beter te leren kennen – en dat betekent natuurlijk dat je jouw berichten nog beter kunt afstemmen op de mensen die jouw bedrijfspagina volgen. Nu denk je misschien: ik ga dat overzicht even downloaden, dat is handig. Maar helaas, dat is niet mogelijk… Niettemin geeft deze toevoeging jou hele waardevolle inzichten in wie jouw LinkedIn bedrijfspagina volgt!
Dit zijn de nieuwe regels voor het uitnodigen van connecties voor je bedrijfspagina
LinkedIn heeft de regels aangepast; er zit nu weer een andere systematiek achter het uitnodigen van je connecties om je bedrijfspagina te volgen.
Het goede nieuws is in ieder geval dat LinkedIn de functie waarmee je jouw connecties uit kan nodigen om jouw bedrijfspagina te volgen, (hopelijk) definitief heeft teruggezet. De afgelopen maanden was de functie er soms wel, en dan weer niet. Een fijne ontwikkeling dus!
Het testen en uitproberen van deze functie is ergens wel te begrijpen, want het risico is groot dat sommige LinkedIn-ers met deze functie hun connecties helemaal gek spammen om de bedrijfspagina te gaan volgen. In eerste instantie probeerde LinkedIn dat risico te beperken door bij de eerste lancering een limiet van 50 uitnodigingen per paginabeheerder per dag te implementeren. Blijkbaar was dat niet genoeg… of LinkedIn is van mening dat het anders en beter kan.
Zoals je ziet op bovenstaand screenshot heb je als bedrijfspagina 100 credits die je per maand kunt gebruiken, waarbij elke verzonden uitnodiging één credit kost.
“Als uw uitnodiging wordt geaccepteerd, wordt het tegoed teruggegeven. Elke maand krijgen pagina’s uitnodigingscredits die door alle beheerders worden gedeeld. Tegoeden worden niet overgedragen.” Ik ben benieuwd hoe dit systeem gaat werken – en of het op de langere termijn erin gehouden wordt door LinkedIn.
Audio opname voor uitspreken van je naam
En dan nog een aparte nieuwe functie: LinkedIn voegt een nieuwe audio-optie toe voor de uitspraak van je naam. Dus als jij zo’n naam hebt die echt door iedereen verkeerd wordt uitgesproken… Of bijvoorbeeld een naam die in een andere taal nogal eens voor problemen zorgt… Dan zit je goed met deze nieuwe audio optie!
De functie wordt momenteel uitgerold. Als je hem hebt, dan zie je in de LinkedIn app een melding om een audio-opname van je naam toe te voegen, als je dat wilt. Tik op de melding ‘Add name pronunciation’ en je wordt naar een in-app audiorecorder gebracht, waar je kunt zeggen wat je maar wilt.
De opname is beperkt tot 10 seconden en LinkedIn adviseert gebruikers om “langzaam te spreken en elke lettergreep duidelijk uit te spreken” en “de telefoon ongeveer tien centimeter van je mond te houden”. Eenmaal opgenomen, verschijnt er een klein audiopictogram naast je naam in de app (de functionaliteit is momenteel nog niet beschikbaar op desktop).
Dat waren ze weer, de nieuwe LinkedIn-opties! Gaan ze jouw LinkedIn gebruik ingrijpend veranderen? Waarschijnlijk niet, maar het leidt weer tot meer inzicht (wie zijn je pagina volgers), verkleint de kans op spammen (uitnodigingen voor je bedrijfspagina) en als je naam altijd verbasterd wordt, dan is dit je kans om dat gelijk recht te zetten op LinkedIn.
Heb je hulp nodig bij je LinkedIn of heb je andere bespreekbare zaken? Neem dan gerust contact met ons op!
Bronnen: o.a. social media examiner