%%title%% | Get a Grip
arrow_drop_up arrow_drop_down
10 augustus 2017 

Zo voeg je meerdere locaties toe aan je Facebook pagina

Facebook FAQ’s: Meerdere locaties toevoegen aan je Facebook pagina

Van onze klanten krijgen we regelmatig vragen over hun Facebookpagina: hoe zet ik Facebook internationaal in, hoe ga ik om met die onofficiële pagina die ik niet kan beheren, wat is beter: een pagina of meerdere als ik verschillende vestigingen hebt, enz. Naast advies komt er ook vaak een praktische uitleg bij, want: hoe krijg je het op je Facebook pagina voor elkaar?

Meerdere vestigingen, filialen of winkels? Kies dan voor locaties op je Facebook pagina

Deze keer een toelichting hoe je omgaat met meerdere locaties op je Facebook pagina: handig als je bedrijf een aantal filialen of vestigingen heeft. Facebook biedt de mogelijkheid om diverse bedrijfslocaties onder één pagina te hangen.

Vaak wordt het beheer van meerdere bedrijspagina’s als tijdrovend ervaren; elke pagina moet immers continu ‘gevoed’ worden met nieuwe berichten, je moet reageren op berichten, schakelen tussen pagina’s… 1 ‘moederpagina’ kan om diverse redenen dus een goed idee zijn.

Als beheerder van een Facebookpagina kan je toegang aanvragen tot locaties. Dat doe je via deze pagina ‘Toegang tot locaties aanvragen

Je krijgt per mail vlot bericht van Facebook als je aanvraag is goedgekeurd. Vervolgens kan je via Facebook Bedrijfsmanager de Bedrijfslocaties voor de aangegeven pagina bewerken. Beheerders of redacteurs van je hoofdpagina kunnen locatiepagina’s instellen en beheren. En je kan bestaande pagina’s die je nu hebt voor je diverse bedrijfslocaties, koppelen en nieuwe locatie pagina’s maken.

Als je aanvraag goedgekeurd is, staan de locaties onder de hoofdpagina en kunnen de Facebook gebruikers je pagina per locatie zien, taggen en ook inchecken op een bepaalde locatie. Handig!

Maar daar blijft het niet bij. Want gebruik van ‘locaties’ zorgt er ook voor dat jouw bedrijf sneller wordt gevonden door (potentiele) klanten. Verder kan je per locatie aanbiedingen doen en lokale Facebook advertenties beheren. De check-ins bij jouw vestigingen verzamel je op de hoofdpagina.

Hier nog even de stappen met screenshots. Succes!

#1 Ga naar ‘Instellingen’ aan de rechterbovenkant van je zakelijke Facebook pagina

fb instellingen

#2 Ga naar Locaties aan de linkerkant in het menu (binnen Instellingen)

Zie je de optie ‘Locaties’ nog niet? Doe dan een officiële aanvraag voor toegang tot locaties op deze pagina van Facebook.

#3. Locaties toevoegen

Als je een locatie toevoegt voor de eerste keer, vraagt Facebook of het adres op de hoofdpagina weg kan. Want: de hoofdpagina is de moederpagina is en de locaties (met verschillende adressen) de subpagina’s oftewel de kinderen. Vandaar dat de hoofdpagina geen adres nodig heeft. Je reviews op de pagina kunnen overgezet worden naar een andere pagina; je kan hier zelf voor kiezen, het wordt je gevraagd tijdens het proces.

Hier kan je:

  • Een locatie toevoegen. Je kan ook een bestaande pagina toevoegen
  • Meerdere locaties tegelijk toevoegen via “Meerdere locaties importeren”
  • Instellen of bezoekers op jouw zakelijke Facebook pagina de andere locaties ook mogen zien OF juist niet OF alleen als de pagina met een smartphone wordt bekeken
  • Aangeven of berichten van de hoofdpagina op alle locatiepagina’s moeten worden geplaatst, of alleen op locatiepagina’s die zelf geen berichten plaatsen, of juist helemaal niet op de subpagina’s.

#4 Check of het gelukt is

Kijk of het gelukt is! Ga naar jouw zakelijke Facebook pagina en check in de rechterkolom of er meerdere locaties bijstaan. Gelukt? Well done!

Heb jij een Facebook vraag of wellicht zelf een tip? Mail ons!

Wil je advies over je Facebook marketing strategie, hulp bij het instellen van je locaties of een ander Facebook vraagstuk? Maak dan gebruik van het Grip op Facebook adviesgesprek (dat kan online of offline) voor de duur van 30 of 60 minuten. Meer informatie.

Over de schrijver
Lieneke is oprichter en eigenaar van Get a Grip. Gek van online marketing en de mogelijkheden die het bedrijven en organisatie biedt. ‘Ik vind het ontzettend leuk met bedrijven te sparren over hoe zij meer resultaten uit online kunnen halen. Hoe zet je je website, social media etc in om je doelen te halen. En natuurlijk een succesvolle uitvoering van de aanpak die daaruit voortkomt. ‘The only thing constant is change’ en dat geldt zeker voor online marketing. Ik zit er bovenop en deel mijn kennis graag!’
Reactie plaatsen

Grip op jouw online business?

Kom maar op!

Bel: +318 51 30 35 49

Trainingen en online advies als eerste ontvangen?

Meld je aan voor de Get a Grip updates!

Your information is safe with us
Wij maken gebruik van cookies