Zo werkt het: de nieuwe pagina-ervaring van Meta
31 januari 2023 
2 min. leestijd

Zo werkt het: de nieuwe pagina-ervaring van Meta

Heb je je pagina nog niet omgezet naar de nieuwe pagina-ervaring op Facebook? In deze blog leggen we alle voordelen uit en hoe je deze pagina eenvoudig overzet. Zo kun je nu met je bedrijfspagina ook andere personen, merken en bedrijven volgen én is het makkelijker om te wisselen tussen jouw individuele- en bedrijfsaccount.

Wat is er nieuw ten opzichte van de klassieke pagina’s?

  • Als eerste valt de look en feel op: het is een stuk overzichtelijker.
  • Het is makkelijker wisselen tussen je eigen individuele profiel en een openbare pagina.
  • Je kunt met je openbare pagina nu ook bekende personen, merken, pagina’s en groepen volgen. Zo kun je gemakkelijk een inspirerende feed maken en op de hoogte blijven van ontwikkelingen.
  • Facebook belooft praktische inzichten en relevantere meldingen.
  • Paginabeheer: je kunt makkelijk toegang tot taken geven om de pagina te beheren. Facebook biedt de mogelijkheid om toegang te geven tot:
    Inhoud: het maken van content en het beheren of verwijderen hiervan. Reageren op opmerkingen en paginagegevens bijwerken.  
    Chatberichten: het beantwoorden van berichten en andere functionaliteiten in het Postvak IN.  
    Community activiteit: het beantwoorden van opmerkingen, deze beheren en indien nodig ongewenste inhoud verwijderen.
    Advertenties: het maken, beheren en verwijderen van advertenties.
    Statistieken: het bekijken van statistieken.

Als ik overschakel, verlies ik dan toegang tot functies of andere zaken?

  • Er is een hoop dat je behoudt zoals volgers, bedrijfsfuncties zoals afspraken, geplande berichten, beoordelingen en check-ins.
  • Klassieke paginarollen, zoals moderators en redacteurs zijn in de nieuwe pagina ervaring niet meer te vinden, maar zijn verplaatst naar de Meta Business Suite. Zoals hierboven beschreven kun je nu specifiekere taken toewijzen in de nieuwe pagina-ervaring van Facebook.
  • Maak je gebruik van internationale pagina’s? Met de nieuwe pagina ervaring is het nog niet mogelijk om hiervoor een structuur in te richten. Met internationale pagina’s kan je gelokaliseerde versies van inhoud aan klanten over de hele wereld aanbieden met een universele merknaam.

Hoe kan ik de taken van mijn beheerders wijzigen in de nieuwe pagina ervaring?

Hieronder vind je een stappenplan met hoe je gebruik maakt van de nieuwe taken die je kunt verdelen. Rechtsboven kun je wisselen naar je pagina beheer en zie je onderstaand uitklapmenu (1). Klik daarna op instellingen (2), vervolgens op "nieuwe pagina-ervaring" (3).

Je zit nu in de nieuwe pagina-ervaring, waar je verschillende zaken aan kunt passen (4), maar wil je de toegang van je pagina beheren en bekijken? Klik dan op paginatoegang (5). Vervolgens voeg je de personen toe en kun je kiezen tot welke taken ze toegang krijgen. (6 & 7)


Heb je meer vragen over de nieuwe pagina-ervaring? Plan een Incompany Training in!

Over de schrijver
Als digital consultant bij Get a Grip heb ik passie voor strategie, creativiteit en sociale media. Ik help klanten graag om hun digitale aanwezigheid te versterken en online succes te behalen!Met een scherp oog voor detail en interesse in de laatste digitale trends denk ik graag mee in jouw plan van aanpak en de uitvoering hiervan.Ik vind het een uitdaging om sterke content te creëren die niet alleen de interesse van het publiek wekt, maar ook de kernwaarden van jouw merk duidelijk weerspiegelt. Of het nu gaat om het opzetten van een social media campagne, het beheren van kanalen of het betrokken houden van jouw volgers, ik ben er graag bij betrokken.
Reactie plaatsen

Grip op jouw online business?

Kom maar op!

Bel: +318 51 30 35 49

Trainingen en online advies als eerste ontvangen?

Meld je aan voor de Get a Grip updates!

Your information is safe with us