Dit is wat je moet weten over Meta Verified
18 april 2023 
1 min. leestijd

Dit is wat je moet weten over Meta Verified

Meta, het moederbedrijf van Facebook en Instagram, komt na Twitter ook met betaalde abonnementen waarmee gebruikers hun accounts kunnen verifiëren. Momenteel is het bekende blauwe vinkje enkel beschikbaar voor grote makers en bedrijven, maar daar komt dus verandering in. Meta test momenteel deze nieuwe functie uit in Nieuw-Zeeland en Australië. Naar verwachting zal deze nieuwe functie snel zal worden uitgerold in Nederland.

Hoe werkt de Meta Verified?

Meta Verified is een abonnementsdienst, waarbij je een blauw vinkje krijgt, nadat je je overheids-ID hebt ingevuld ter verificatie en een bedrag per maand betaalt. Wat zijn de voordelen? Met de komst van deze functie krijg je niet alleen customer support van Meta, maar laat je ook zien aan je volgers dat dit jouw officiële account is. Je account is op deze manier beter beschermd tegen nepaccounts.

Toegang tot meer functies

Geverifieerde accounts worden eerder getoond in zoekopdrachten. Daarnaast geeft Meta aan dat bedrijven of makers die gebruik maken van deze dienst: “exclusieve toegang krijgen om jezelf uit te drukken op unieke manieren”. Wat deze mogelijkheden zijn, is nog niet bekend.

De eisen om gebruik te maken van deze nieuwe functie zijn:

  • De leeftijd van de eigenaar van het account is boven de 18 jaar

  • Je moet een overheids-ID indienen die overeenkomt met je naam en profielfoto

  • Je moet voldoen aan de minimale vereisten voor accountactiviteiten

Ik heb al een blauw vinkje, verandert er voor mij iets?

Alle accounts die al een blauw vinkje hebben, behouden dezelfde mogelijkheden die ze nu hebben.

Over de schrijver
Als digital consultant bij Get a Grip heb ik passie voor strategie, creativiteit en sociale media. Ik help klanten graag om hun digitale aanwezigheid te versterken en online succes te behalen!Met een scherp oog voor detail en interesse in de laatste digitale trends denk ik graag mee in jouw plan van aanpak en de uitvoering hiervan.Ik vind het een uitdaging om sterke content te creëren die niet alleen de interesse van het publiek wekt, maar ook de kernwaarden van jouw merk duidelijk weerspiegelt. Of het nu gaat om het opzetten van een social media campagne, het beheren van kanalen of het betrokken houden van jouw volgers, ik ben er graag bij betrokken.
Reactie plaatsen

Grip op jouw online business?

Kom maar op!

Bel: +318 51 30 35 49

Trainingen en online advies als eerste ontvangen?

Meld je aan voor de Get a Grip updates!

Your information is safe with us