Email marketing

E-MAIL MARKETING UITBESTEDEN?

Zoek jij naar manieren om je huidige klantenbestand op een persoonlijke, directe en effectieve manier te benaderen? Dan is e-mailmarketing the way to go! En dat gaat verder dan zo nu en dan een rammer van een nieuwsbrief sturen. Door campagnes op te zetten van meerdere mails, perfect afgestemd op elkaar, zet je eenvoudig aan tot actie of informeer je jouw klanten in een handomdraai over het belangrijkste nieuws. Het is tot op de dag van vandaag nog steeds het effectiefste online marketingkanaal!


Of je doel nu is om je merkbekendheid te vergroten, je relaties te versterken of meer omzet te stimuleren, Get a Grip neemt je mee op sleeptouw om samen aan jouw e-mailmarketingmachine te sleutelen.

WIL JIJ OOK SCOREN MET JOUW E-MAIL MARKETING?

WAAROM E-MAILMARKETING?

PERSOONLIJKER

Met e-mailmarketing kun je gepersonaliseerde berichten sturen naar je (potentiële) klanten. Door relevante inhoud te leveren op basis van de interesses en voorkeuren van de ontvangers, voelen ze zich meer betrokken bij je merk en ontstaat er een persoonlijke band.

MEER BINDING

E-mailmarketing helpt bij het opbouwen van duurzame relaties met je klanten. Door regelmatig waardevolle en relevante informatie te delen, vergroot je de betrokkenheid van je doelgroep en creëer je loyale klanten die terugkomen voor meer. 

MEER BEREIK

Met e-mailmarketing kun je een groot aantal mensen tegelijkertijd bereiken. Of het nu gaat om het aankondigen van nieuwe producten, het delen van acties en aanbiedingen, of het verstrekken van waardevolle content, email stelt je in staat om je boodschap op een efficiënte manier bij je doelgroep te krijgen. 

MEER RENDEMENT

E-mailmarketing biedt een uitstekende return on investment (ROI). Door gerichte campagnes te ontwerpen en te analyseren, kun je de effectiviteit van je berichten maximaliseren en je conversiepercentages verhogen. Het resultaat? Meer klanten die jouw producten of diensten ontdekken. 

BENIEUWD NAAR HOE WIJ E-MAIL MARKETING INZETTEN?

Een professionele nieuwsbrief en huisstijlgids


Zuidwestwonen wilde hun communicatie professionaliseren met een efficiënte en stijlvolle nieuwsbrief. Met een nieuwe huisstijlgids als basis hebben we een op maat gemaakte nieuwsbrieftemplate ontwikkeld.
Leonidas bonbons Lohman Breskens

Meer verkeer naar de webshop van Leonidas Breskens


Na het ophalen van de informatie bij de klant, zijn we aan de slag gegaan met een plan van aanpak. Welke werkzaamheden zullen volgens ons het meeste opleveren, daarbij kwamen we uit op onder andere emailmarketing. Het was belangrijk dat er op de juiste momenten nieuwsbrieven werden verstuurd, bijvoorbeeld rond bepaalde feestdagen.
haringparty-website

Een succesvol evenement voor de Lions


Om de betrokkenheid van het evenement te vergroten en de sponsoren op de hoogte te houden, hebben we een Mailchimp-account opgezet en een passende nieuwsbrieftemplate ontworpen. Hiermee konden we op een overzichtelijke en aansprekende manier alle relevante informatie over het evenement en de Lions delen.

WIL JIJ OOK SUCCES BOEKEN MET EMAIL?

Neem contact met ons op, en samen bespreken we jouw doelen en wensen. Zo komen we tot een mooie strategie om succes voor jouw bedrijf te behalen. 

PERSOONLIJKE E-MAILMARKETING

Bij e-mailmarketing is segmentatie een cruciale factor voor het creëren van persoonlijke en relevante berichten voor jouw doelgroep. Met segmentatie kun je jouw contacten onderverdelen in specifieke groepen op basis van criteria zoals demografie, gedrag en voorkeuren. Door deze gedetailleerde segmentatie kunnen we bij onze e-mailmarketingdiensten een dieper inzicht krijgen in de behoeften van jouw klanten en prospects.  

Het stelt ons in staat om doelgerichte en op maat gemaakte emails te ontwerpen, waarbij we de juiste boodschap op het juiste moment aan de juiste mensen bezorgen. Door het bieden van relevante content die aansluit bij de interesses van elke segment, vergroten we de betrokkenheid van jouw ontvangers, versterken we de klantrelaties en stimuleren we de conversies. Segmentatie is de sleutel tot het leveren van een gepersonaliseerde ervaring die jouw klanten waardevol vinden en die jouw merk onderscheidt van de concurrentie. 

ZO PAKKEN WIJ E-MAILMARKETING AAN

OPZETTEN STRATEGIE

Wat zijn je marketingdoelstellingen? Op basis daarvan gaan we jouw e-mailmarketing inzetten. Samen bepalen we de doelgroepen waarop we gaan focussen en welke content we deze doelgroepen willen aanbieden. We stellen verschillende KPI’s vast waar we op willen sturen om te bepalen of de e-mailcampagnes ook effectief zijn.  

Daarnaast kijken we ook naar een strategie om nieuwe leads te verzamelen die weer meegenomen kunnen worden in de e-mails. Het resultaat is een praktisch plan van aanpak dat de leidraad vormt voor de inzet van jouw e-mailmarketing. 

CONTENTCREATIE

Het opstellen van een strategie is één, de uitvoering is een tweede. Bij het versturen van een e-mail wil je natuurlijk een professioneel design. Bij Get a Grip helpen we je met een strak design voor de nieuwsbrief in jouw huisstijl. De e-mail wordt ingevuld met aansprekende teksten en mooie afbeeldingen.  

VERZENDING

De e-mails kunnen handmatig verzonden worden, voor bijvoorbeeld een nieuwsbrief. Deze worden handmatig elke keer gemaakt met de juiste updates van die periode en verzonden naar de doelgroep. 

Een tweede optie is om te werken met automatisering. Hierbij worden e-mailflows gemaakt waarbij je bepaalde criteria instelt voor een doelgroep. Voldoet iemand aan deze criteria? Dan wordt de mail automatisch verzonden.  

MARKETING AUTOMATION

Om succes te boeken met je e-mailmarketingcampagne moet je meerwaarde creëren in de content die je aanbiedt. Zorg ervoor dat je content aansluit op de behoeften en de interesses van de ontvanger. Zo kun je kijken naar de eerdere informatie die je hebt verzameld van deze bezoeker. Welk product hebben ze laatst gekocht? Welke dienst hebben ze afgenomen? Of waar hebben ze een aanvraag over gedaan op de website? Allemaal belangrijke informatie om mee te nemen als je aan de slag gaat met emailmarketing.  

Met behulp van marketing automation software kan je dit proces makkelijker maken. Op basis van de gesegmenteerde doelgroepen kun je verschillende emailcampagnes opstellen en worden de e-mails automatisch verstuurd naar de juiste doelgroepen. Stel gerichte e-mailflows op voor bepaalde aanvragen en je biedt, zonder hier verder extra acties voor uit te voeren, de juiste content aan.

LEES MEER OVER E-MAIL MARKETING

E-mailmarketing: het effectiefst van allemaal!

E-mailmarketing: het effectiefst van allemaal!

In deze blog bespreken we waarom e-mailmarketing nog steeds de meest effectieve marketingstrategie is en hoe je dit optimaal benut.
Leads genereren: snel zicht op potentiële nieuwe klanten voor je bedrijf

Leads genereren: snel zicht op potentiële nieuwe klanten voor je bedrijf.

In deze blog leer je hoe je snel leads kunt genereren en zicht krijgt op potentiële nieuwe klanten voor je bedrijf.

BENIEUWD NAAR WAT WIJ VOOR JOUW BEDRIJF KUNNEN BETEKENEN? 

NEEM DAN VRIJBLIJVEND CONTACT OP!

Veelgestelde vragen over e-mailmarketing

Wat is emailmarketing?

Emailmarketing is een digitale marketingstrategie waarbij bedrijven gebruikmaken van e-mail om direct te communiceren met hun doelgroep. Het omvat het versturen van gepersonaliseerde berichten naar potentiële en bestaande klanten om hen op de hoogte te houden van producten, diensten, aanbiedingen en relevante inhoud. Emailmarketing stelt bedrijven in staat om waardevolle relaties op te bouwen met hun klanten, de betrokkenheid te vergroten en uiteindelijk hun conversies te verhogen.

Wat maakt emailmarketing zo effectief voor mijn bedrijf? Emailmarketing is een krachtige strategie omdat het direct contact mogelijk maakt met jouw doelgroep. Het biedt de mogelijkheid om gepersonaliseerde berichten te versturen en relevante inhoud te delen, waardoor klantbetrokkenheid en conversies worden verhoogd.

Hoe kan emailmarketing gepersonaliseerd worden voor mijn klanten?

Dit kunnen we doen door middel van segmentatie van jouw doelgroep. We gebruiken de bekende informatie en data van jouw klanten en websitebezoekers om op maat gemaakte e-mails te creëren. Door te begrijpen welke producten/diensten ze eerder hebben afgenomen, kunnen we relevante content leveren die aansluit bij hun interesses en behoeften.

Hoe kan marketing automation mijn emailmarketingproces vereenvoudigen?

Met een marketing automation tool kunnen we repetitieve taken automatiseren en op basis van het gedrag van jouw websitebezoekers gerichte e-mailflows opzetten. Hierdoor ontvangt elke ontvanger de juiste berichten op het juiste moment, waardoor de kans op conversies wordt vergroot en jouw klanttrajecten worden verbeterd.

Hoe meet ik het succes van mijn emailcampagnes?

Het is belangrijk om de resultaten van je e-mailcampagnes bij te houden. Analyseer belangrijke statistieken, zoals open rates, click-through rates en conversies, om te begrijpen hoe jouw e-mails presteren. Op basis van deze inzichten kan je je strategie optimaliseren om nog betere resultaten te behalen.