
Professionele nieuwsbrief voor Zuidwestwonen zorgt voor meer betrokkenheid bij woningzoekenden
Zuidwestwonen is een samenwerkingsverband voor woonruimtebemiddeling in Zeeland en Zuidwest-Brabant. Via Zuidwestwonen.nl bieden negen deelnemende woningcorporaties een compleet overzicht van beschikbare huur- en koopwoningen, garages en parkeerplaatsen. Woningzoekenden kunnen zich eenvoudig inschrijven en reageren op het aanbod. Hoewel Zuidwestwonen zelf geen woningcorporatie is, spelen zij een belangrijke rol in het stroomlijnen van het aanbod en het vereenvoudigen van het zoekproces voor won.
Zuidwestwonen wilde hun communicatie professionaliseren met een efficiënte en stijlvolle nieuwsbrief. Hun doel is om woningzoekenden op de hoogte te houden van het laatste woningaanbod, ontwikkelingen en nieuws rondom de aangesloten woningcorporaties. Ze hadden echter op de website behoefte aan een oplossing waarbij woningzoekenden zich eenvoudig konden in- en uitschrijven voor de nieuwsbrief, en waarbij Zuidwestwonen inzicht kreeg in de prestaties van elke mailing, zoals openingspercentages en kliks. De uitdaging was om een template te ontwikkelen die niet alleen visueel aantrekkelijk was, maar ook consistent was met hun huisstijl en eenvoudig te beheren.
We zijn gestart met het ontwikkelen van een beknopte huisstijlgids voor Zuidwestwonen. Hoewel Zuidwestwonen al een logo had, misten ze duidelijke richtlijnen voor de visuele communicatie. We hebben hun logo, evenals die van de aangesloten woningcorporaties, geïntegreerd in een uniform ontwerp. Hierbij werden kleuren, lettertypes en nieuwe visuele elementen vastgelegd die in alle communicatie-uitingen gebruikt kunnen worden.
Met deze nieuwe huisstijlgids als basis hebben we een op maat gemaakte nieuwsbrieftemplate ontwikkeld. Elke kwartaal ontvangen we ruwe input van Zuidwestwonen, die we vervolgens redigeren en omzetten naar prikkelende teksten die aansluiten bij de doelgroep. We zorgen ervoor dat de nieuwsbrief altijd visueel aantrekkelijk is, met bijpassende foto's en elementen die de boodschap ondersteunen.
Daarnaast verzorgen we ook de technische kant van het nieuwsbriefproces. Een nieuwsbrief van Zuidwestwonen wordt verstuurd naar circa 21.000 woningzoekenden. Naast de eerste mail, sturen we ook een "reminder"-mailing naar de mensen die de eerste mailing niet hebben geopend, wat de effectiviteit van de campagne verder verhoogt.
Met een gemiddelde openingspercentage van 64% en een hoog aantal kliks op de links, is het duidelijk zichtbaar dat de nieuwsbrieven woningzoekenden weten te bereiken en te activeren. De reminder-mail naar niet-openers levert ook sterke resultaten op, waardoor de totale engagement met de nieuwsbrief significant wordt verhoogd. Daarnaast zorgt het gebruik van duidelijke statistieken en rapportages ervoor dat Zuidwestwonen inzicht heeft in de effectiviteit van hun communicatie en we dus samen tijdig kunnen inspelen op verbeterpunten.
Wil jij jouw klanten of medewerkers bereiken met een professionele nieuwsbriefcampagne? Of ben je op zoek naar een manier om eenvoudig inzicht te krijgen in je statistieken en betrokkenheid? Neem dan contact met ons op! Wij helpen je graag met een strategie die jouw doelgroep aanspreekt en in beweging brengt.
Meetbaar meer sollicitanten voor DeltaSafe Security
Geslaagde advertising campagnes voor
Kraker Trailers
Voor Kraker Trailers zijn er advertising campagnes ingezet via Facebook, Instagram, LinkedIn en Google voor het binnenhalen van interessante leads.
ALLE OPDRACHTGEVERS BEKIJKEN?