Klantcase Werk en Vakmanschap over samenwerking met Get a Grip

Een geslaagde samenwerking met Werk en Vakmanschap!

KLANTCASE

"Ze zijn altijd bereid om hun kennis te delen"

"Het is prettig samenwerken met Get a Grip; we doen het niet voor niets al zoveel jaren. Ze hebben brede en diepgaande kennis van social media en advertising. Wat ook telt: het zijn prettige mensen om mee samen te werken. Het voelt als een partnership, waarbij we op een gelijkwaardige manier met elkaar omgaan en waarbij we elkaar over en weer kunnen aanspreken op zaken die goed gaan en beter hadden gekund. Dat is waardevol.”


Robin de Reuver werkt als recruiter bij Werk en Vakmanschap. Dit is een landelijk werkende werkgeverscoöperatie, die zich richt op het bieden van banen en opleidingen in de techniek. Dit gebeurt vanuit elf vestingen, verspreid over heel Nederland. Robin vertelt met plezier over het intensieve partnership met Get a Grip. “Onze samenwerking startte zo’n vier jaar geleden. We merkten toen dat detacheringsbedrijven meer en meer de kracht van social media gingen benutten. Daar wilden we direct bij aanhaken. Get a Grip had alle kennis in huis. Die hulp konden we goed gebruiken.”


Content, advertenties en meer

“Samen ontdekten we steeds meer mogelijkheden. Zo heeft Get a Grip - naast het maken van content en advertenties - diverse social mediacampagnes opgezet en filmpjes. Leuk was ook de online battle, die we organiseerden tussen de verschillende vestigingen. Noemenswaard zijn verder de grote winacties, die we drie jaar achtereen hebben opgezet voor leerlingen. Het doel daarvan was het genereren van leads. Ook latere online campagnes waren met name gericht op het vinden van BBL-leerlingen of de invulling van vacatures. Daarbij onderscheidt Get a Grip steeds verschillende fases: Bewustwording, Overweging en Besluitvorming.”


Niet uitbesteden maar leren

“Wat me met name uit deze eerste periode bijstaat, en wat ik tot op de dag van vandaag waardeer, is dat Get a Grip altijd bereid was (en is) om ons dingen te leren. Dat was ook altijd onze insteek: we willen het niet per se uitbesteden, maar we willen het begrijpen en leren, zodat we het op termijn zelf kunnen. Ik vind het bijzonder dat Get a Grip daar eigenlijk altijd voor openstaat. In ons geval: ze verzorgden zaken voor ons totdat we het zelf onder de knie hadden en het dus (deels) zelf konden doen.”


Start met Apostle

“Onze samenwerking kreeg een nieuwe boost, toen we besloten om alle online marketingactiviteiten bij hen neer te leggen. Gelijktijdig maakten we een start met de tool Apostle. Dit is een platform waarmee we onze collega’s kunnen activeren als ambassadeurs van Werk en Vakmanschap. Anouk en Noortje zijn zelfs geschoold als SRO coach voor deze tool. Het werkt heel fijn, want hiermee kunnen we alle collega’s betrekken bij onze social media uitingen. Dit levert waardevolle en authentieke content op. Hoe? Iedereen deelt relevante content en foto’s in de tool. Noortje of Anouk verwerken dit binnen 48 uur en leveren vervolgens opgemaakte posts aan voor Instagram, Facebook en LinkedIn. Dit doen ze voor alle vestigingen en de landelijke kanalen, maar ook voor de persoonlijke LinkedIn-pagina’s van de collega’s.”


Strategisch meedenken

“Door onze lange relatie zijn Anouk, Tim en Noortje steeds beter in staat om strategisch met ons mee te denken. Zo werken we inmiddels met een duidelijke content strategie en bedenken we samen leuke rubrieken, zoals ‘een leerling vertelt’, ‘meet the team’ of, zoals recent, ‘hoe is het nu met?’ waarbij we met oud-kandidaten terugkijken op de samenwerking. Zulke ideeën ontstaan vaak tijdens onze maandelijkse redactievergaderingen. Daar bespreken we ook andere zaken, zoals de interne en externe nieuwsbrieven die Get a Grip vanuit Mailchimp verstuurt. Met die interne nieuwsbrief houden we met name onze eigen collega’s betrokken bij alle online marketingactiviteiten. Mooi is dat we Get a Grip ook kunnen inschakelen voor het beheer van onze website en het maken van landingspagina’s, maar bijvoorbeeld ook voor grafische ondersteuning bij het maken van posters of leaflets. Echt een compleet plaatje dus!”


Altijd een oplossing

“Juist die volledigheid is bijzonder prettig. De lijnen zijn bovendien erg kort. Ik kan appen, bellen, mailen of gewoon even binnenstappen. Ze hebben altijd direct aandacht. Naar mijn idee is gelijkwaardigheid de beste manier om samen te werken. Dat herken ik bij het team van Get a Grip. Leuk is verder dat het een jong en hip team is. Ze kennen de trends als geen ander. Noortje en Anouk zijn sterk in social media, Tim is technisch sterk en richt zich voor ons onder andere op de website en mailings. Met de kennis die zij samen hebben, kun je erop vertrouwen dat ze altijd een oplossing in huis hebben.” 


Op zoek naar een online marketingpartner?

Bij Get a Grip zijn we trots op onze samenwerking met Werk en Vakmanschap. Samen zijn we tot mooie resultaten gekomen! Ook op zoek naar een ondersteunende partner voor jouw online marketing activiteiten? Neem dan contact op! 

Benieuwd naar onze andere opdrachtgevers?

zorgsaam-case-leadcampagne-header

Een succesvolle leadcampagne voor ZorgSaam


Voor ZorgSaam hebben we een laagdrempelige leadcampagne uitgezet op Meta voor het vinden van geschikte kandidaten.
Samenwerking Get a Grip met Stichting kinderopvang Zeeuws-Vlaanderen

Een totaal concept voor Kinderopvang Zeeuws-Vlaanderen

Kinderopvang Zeeuws-Vlaanderen ondersteunen we op meerdere vlakken zoals social media, website, communicatieplannen en trainingen.

case-van-der-sneppen-

Introductie van nieuw product voor Van der Sneppen


Voor Van der Sneppen hebben we een marketingstrategie ontwikkeld en geholpen met de volledige uitvoering hiervan. 

Alle opdrachtgevers bekijken?