case-van-der-sneppen

"Zij drukken op de juiste knoppen"

KLANTCASE

“Voor de introductie van een nieuw soort overkapping op de Nederlandse markt gingen we aanvankelijk zelf aan de slag met social media. Al snel realiseerden we ons, dat we daar beter een specialist voor kunnen inschakelen. We zijn zeilmakers, geen online marketeers. Over Get a Grip hadden we goede verhalen gehoord. Die maakten ze absoluut waar. In korte tijd steeg het aantal salesleads fors.”

Anthony van Wijck, mede-eigenaar bij Van der Sneppen – Meesters in zeil en doek in Terneuzen, vertelt enthousiast over de samenwerking met Get a Grip. Van der Sneppen staat bekend om zeilen en doeken voor de industrie, zakelijke klanten en particulieren. “Voor het afdekken van bijvoorbeeld bouwstoffen introduceerden we de zogeheten Zappshelter in Nederland. Dit product komt uit het Verenigd Koninkrijk en is ontwikkeld in Australië. Get a Grip heeft voor ons de marketingstrategie ontwikkeld en de volledige online marketing uitgevoerd.”


Aftrap van een goed en professioneel proces

“We trapten onze samenwerking af met een meeting waarbij ook onze Engelse partner aanwezig was. Dat was een goed gesprek, waarbij we konden sparren over de marketingstrategie, de nieuwe landingspagina en de social media kanalen. De doelstellingen waarop we uitkwamen waren: vergroten van de naamsbekendheid, meer verkeer naar de website en het binnenhalen van salesleads. Daarvoor werd bijvoorbeeld ook de tone of voice besproken: jong, informeel taalgebruik. Al met al een goede aftrap van een goed en professioneel proces.”


Leads binnenhalen met de website en social media

“Get a Grip ontwikkelde een Nederlandse landingspagina waarop bezoekers een brochure konden aanvragen of direct het contactformulier konden invullen. Dat werkte heel prettig. Daarnaast gingen ze natuurlijk aan de slag met het adverteren op social media – LinkedIn, Instagram en Facebook – en via Google. Het is mooi om te zien dat ze precies de juiste knoppen weten in te drukken. We zagen direct een forse toename van het aantal leads. Daarmee bouwden we gelijktijdig een flink adressenbestand op, voor eventuele (gepersonaliseerde) e-mailmarketing.”


Duidelijke communicatie over de werkzaamheden

“Voor de inhoud van de posts keek Get a Grip met name naar wat Zappshelter in de UK deed. Ze maakten daarvan een vertaalslag naar de Nederlandse markt. Alle posts werden natuurlijk eerst aan ons voorgelegd. We konden opmerkingen maken en eventueel ook zelf ideeën aandragen. Dat werkte heel fijn. Verder kregen we iedere maand een duidelijke rapportage over wat ze gedaan hadden én de bijbehorende uitleg, zodat we ook daadwerkelijk begrepen wat er gebeurde.”


Prettige, informele samenwerking

“Naast hun vakinhoudelijk kennis, de marketingstrategie en de wijze waarop ze heel consequent hun planning volgden, waarderen we met name ook de informele omgang met Tim en Noortje: gewoon platte, korte lijnen en met Zeeuwse nuchterheid. Als we opnieuw een product zouden willen introduceren, weten we ze absoluut weer te vinden.”


Samenwerken met ons?

Bij Get a Grip zijn we trots op onze samenwerking met Van der Sneppen. Samen hebben we het nieuwe product geïntroduceerd op de markt. Heb jij hulp nodig bij jouw online marketing werkzaamheden? Neem dan contact op. 

BENIEUWD NAAR ONZE ANDERE OPDRACHTGEVERS?

ballade-klantcase

Uitverkochte editie Festival de Ballade

Voor Festival de Ballade hebben we onze expertise van online marketing ingezet om dit Zeeuwse festival nog meer onder de aandacht te brengen.

Meer verkeer en leads voor Certis Benelux

Voor Certis Benelux zijn we aan de slag gegaan met de SEO van de website, SEA en het maken van een overzichtelijk dashboard. 
haringparty-website

Succesvol evenement voor de Lions

Get a Grip heeft verschillende online marketingwerkzaamheden ingezet om het evenement van de Lions digitaal onder de aandacht te brengen.

ALLE OPDRACHTGEVERS BEKIJKEN?