Logo ZorgSaam ziekenhuis

Een succesvolle leadcampagne voor ZorgSaam!

KLANTCASE

"Laagdrempeligheid is cruciaal in deze arbeidsmarkt"

In de thuis- en ouderenzorg bij ZorgSaam Zorggroep Zeeuws-Vlaanderen is steeds vaker een tekort aan medewerkers: voornamelijk verzorgenden IG en verpleegkundigen zijn lastig te vinden. Voor de social mediakanalen van Werken bij ZorgSaam voeren we al verschillende werkzaamheden uit, ook hier zien we terug dat er steeds vaker vacatures zijn in de thuis- en ouderenzorg. Samen met Team Recruitment zijn we op zoek gegaan naar een passende oplossing voor het vinden van geschikte kandidaten op een laagdrempelige manier.


Laagdrempelig leads verzamelen

Dat ze het voor nieuwe medewerkers zo gemakkelijk mogelijk moeten maken om zich aan te melden weten ze maar al te goed bij ZorgSaam. Ze organiseren daarom regelmatig open dagen of inloopmiddagen waarbij mensen met interesse in het werken in de zorg de verschillende locaties kunnen bekijken en direct hun vragen kunnen stellen aan de recruiters. Daarnaast zijn er medewerkers aanwezig die meer kunnen vertellen over de opleidingsmogelijkheden. Bezoekers van de open dagen of inloopmiddagen maken op een interactieve manier kennis met de zorg door bijvoorbeeld ouderdomspakken te dragen of dementiekoffers te tonen. Op deze manier voelen de bezoekers hoe is het om zorgbehoevend te zijn. 

Aanvullend op deze evenementen draait er een leadcampagne op de social mediakanalen van Werken bij ZorgSaam. Vanuit Get a Grip stellen we de campagne in. Door het inzetten van Meta-advertenties die getarget worden op de regio Zeeuws-Vlaanderen, waar ZorgSaam actief is, worden mensen op Facebook en Instagram geïnformeerd over de mogelijkheden.

Er wordt verschillend beeldmateriaal ingezet zoals een video en een carrousel. Dit beeldmateriaal maken we op in de gewenste formaten en stijl van ZorgSaam. Ook schrijven we verschillende teksten om de doelgroep aan te spreken. Aan deze wervende advertentie zit een formulier gekoppeld wat mensen direct kunnen invullen, zonder dat ze het platform hoeven te verlaten.


50 waardevolle leads in 4 weken tijd

De campagne heeft in vier weken tijd wel 50 waardevolle leads opgeleverd! Team Recruitment van ZorgSaam kan deze potentiële medewerkers benaderen via het e-mailadres of telefoonnummer dat is achtergelaten in het formulier. We leerden van onze collega’s van Buro Focus dat werven tijdens de vakantieperiode of feestdagen een goed idee is, en dat bewijzen deze resultaten! De campagne draaide in de maand december, een moment waarop mensen uit hun dagelijkse routine stappen en terugblikken op het afgelopen jaar.

Carolien: “De data wordt verzameld in Meta, dit zet ik vervolgens in een overzichtelijk Exceldocument en stuur ik wekelijks door naar Team Recruiment. Zij nemen dan contact op met de potentiële medewerkers. De campagne levert naast de waardevolle leads natuurlijk ook bekendheid voor Werken bij ZorgSaam op.”

Tiffany Aksu werkt bij ZorgSaam Recruitment: “Zoals al eerder gezegd, is laagdrempeligheid in deze arbeidsmarkt cruciaal. Potentiële collega’s die interesse hebben om bij ons te werken moeten op een makkelijke manier in contact kunnen komen met ons. Hoe fijn is het dat ze enkel hun gegevens achter moeten laten? Hierna worden zij zelf benaderd en wordt er gekeken naar de mogelijkheden!

De samenwerking met Get a Grip is hierbij erg belangrijk: ze houden wekelijks onze leads bij en monitoren ook tussendoor hoeveel het oplevert en houden ook na het einde van de campagne bij of het succesvol is geweest. Als blijkt dat er iets anders moet, dan wordt dit aangepast voor een vervolgcampagne."


Samenwerking met Get a Grip

"Carolien is altijd op de hoogte van onze ‘events’ en past de campagnes daarop erg goed aan. Er wordt goed overlegd en als er zaken aangepast moeten worden, gebeurt dit erg snel. Stel dat Carolien afwezig is, is er een collega die snel paraat staat en die op de hoogte is waardoor de continuïteit en kwaliteit van de samenwerking gewaarborgd wordt. Eens in de zoveel tijd zitten we weer samen en dat is erg prettig!

De mensen die benaderd worden reageren allemaal enthousiast. Sommige geven zelfs aan dat ze niet verwacht hadden écht gebeld of gemaild te worden. Op dit moment zijn er al meeloopdagen ingepland én zijn de kandidaten gematcht aan een vacature! Kortom: een enorm succes!”


Ook resultaat behalen?

Benieuwd wat een leadcampagne voor jouw bedrijf kan doen? We gaan graag met je in gesprek om te kijken wat voor advertenties passen bij jouw bedrijf! Samen maken we een plan waarmee we resultaat behalen.

Benieuwd naar onze andere opdrachtgevers?

Case DeltaSafe | Get a Grip

Meetbaar meer sollicitanten voor DeltaSafe Security


Voor DeltaSafe Security verzorgen we het volledige campagnemanagement voor het binnenhalen van sollicitanten voor openstaande vacatures.

Geslaagde advertising campagnes voor
Kraker Trailers

Voor Kraker Trailers zijn er advertising campagnes ingezet via Facebook, Instagram, LinkedIn en Google voor het binnenhalen van interessante leads.

case-van-der-sneppen-

Introductie van nieuw product voor Van der Sneppen


Voor Van der Sneppen hebben we een marketingstrategie ontwikkeld en geholpen met de volledige uitvoering hiervan. 

Alle opdrachtgevers bekijken?