Waarom Elopak kiest voor de samenwerking met Get a Grip

Waarom Elopak kiest voor een samenwerking met Get a grip 

KLANTCASE

“Bijna iedereen heeft wel een drankverpakking van Elopak in de koelkast staan. Toch is dit zelfs in Terneuzen niet bij iedereen bekend. Zo’n twee jaar geleden besloten we dat dit anders moest. We wilden meer naar buiten treden en laten zien hoe mooi ons bedrijf is. Get a Grip is de specialist die ons helpt bij dit proces. Dit doen we enerzijds om de eigen medewerkers en inwoners van Terneuzen te informeren over wat hier allemaal gebeurt, zoals de bouw van het hoogbouwmagazijn. Anderzijds richten we ons via Employer Branding activiteiten ook op nieuwe medewerkers.”


Veli Eryürük is Senior HR Officer bij Elopak B.V. in Terneuzen en in die rol medeverantwoordelijk voor alle uitingen op de website werkenbijelopak.nl en de social media accounts op LinkedIn, Instagram en Facebook. Hij vertelt over de samenwerking met Get a Grip. “Het was voor ons een logische keuze om met Get a Grip in zee te gaan. Het ontbreekt mij en mijn collega’s aan tijd om social media goed op te pakken. Bovendien, al hadden we de tijd, we missen de expertise om het goed te doen.”


Verhaal van de huidige medewerkers als startpunt 

“In plaats van zomaar aan de slag te gaan, startte Get a Grip, samen met de samenwerkingspartners binnen Werkwaarde (The Workbrand en Cows & Stars) een intern belevingsonderzoek. Logisch, het verhaal van onze medewerkers is belangrijke input voor de werving van nieuwe collega’s. We vertellen dit in verschillende vormen, onder andere via video’s en korte interviews met medewerkers, maar ook met posts over duurzaamheid bijvoorbeeld. Hebben we een vacature, dan vertellen onze medewerkers over die specifieke baan. Dat zegt meer dan een saaie vacaturetekst.”


“Om de inhoud en de planning van alle posts goed te stroomlijnen, zit ik samen met mijn collega’s iedere twee weken samen met Mieke van Get a Grip. We bespreken dan de komende twee weken. Welke vacatures hebben we, starten er nieuwe medewerkers, is er sprake van een jubileum en hebben we iets te melden over de bouw van het hoogbouwmagazijn, zijn vragen die aan de orde komen. Als we de posts vastgesteld hebben, gaat Mieke aan de slag. Het werkt ideaal. Is een post in concept klaar, dan krijgen we een e-mail, zodat we een en ander heel eenvoudig kunnen controleren en accorderen. Daarna wordt het gepost. Vanzelfsprekend nemen we ook periodiek de resultaten door. Het is leuk om te horen over het aantal likes en clicks en de groei die we signaleren. Zelf realiseer ik me steeds meer dat het niet alleen om de hoeveelheid gaat. Juist door heel open en transparant te communiceren, bijvoorbeeld over de vacatures, hopen we vooral direct de juiste kandidaten aan te spreken.”

 

Eenvoudig delen en liken door medewerkers 

“Erg enthousiast ben ik over de tool die Get a Grip heeft geïntroduceerd om medewerkers mee te nemen in onze posts. Zodra we iets posten, krijgen zo’n 70 collega’s daarover direct bericht. Zij kunnen dan via hun eigen social media kanalen de berichten delen. Dat werkt super eenvoudig en ook dat vergroot ons bereik.”  


Ben jij ook op zoek naar professionele partner voor jouw social media, advertentiecampagnes of algehele online marketing? Let’s team up! En haal alle expertises en kennis in huis om jouw doelgroep goed en effectief te bereiken!