Social media strategie en online zichtbaarheid

voor Francie Cosmetics & Beautyleverancier.nl

“De workshop was voor ons een echte eyeopener!”

“De incompany workshop social media heeft de ogen geopend van ons Francie Cosmetics team. De digitale wereld lijkt tijdens ons dagelijkse werk soms ver weg, maar Lieneke heeft ons laten zien wat je als bedrijf allemaal met social media kan en heeft ons veel inspiratie en praktische handvatten gegeven.”


Zelf aan de slag

Martijn Verschuren is directeur van Francie Cosmetics in Terneuzen; een instituut met meerdere schoonheidsspecialistes en een eigen cosmeticalijn én van Beautyleverancier.nl; een groothandel die producten levert aan de Beautyprofessional. “In de zomer van 2018 was het team van Francie Cosmetics bij Get a Grip op kantoor voor een sessie social media. Resultaat van deze middag; input voor de social media strategie, gevolgd door een concrete planning voor social media voor de komende maanden. Plus: up-to-date met de laatste ins & outs van Facebook en Instagram. Alle ingrediënten waren naderhand aanwezig om de vertaalslag te gaan maken naar de social media kanalen van Francie Cosmetics en Beautyleverancier.nl! We gaan graag zelf aan de slag en doen hierbij een beroep op de ondersteuning, adviezen en workshops van Get a Grip.”


Hierop kunnen we verder bouwen

“Naast de sessie voor de opzet van de social media strategie, heeft het team in september deelgenomen aan de eerste workshop contentplanning van Get a Grip. Tijdens deze workshop hebben we met de input en inspiratie van Get a Grip in één ochtend de social planning van onze social media accounts gemaakt. Aan het eind van de ochtend was de planning voor de komende maand gereed en we konden hier dus direct mee aan de slag.”


“De sessie, gevolgd door de workshop heeft ons veel inzicht gegeven, waardoor er concreet dingen zijn neergezet. Wanneer dit niet gebeurt, blijven de social media kanalen liggen en wordt er niks gepost. Op deze manier krijgen we het hele team mee en wordt er nu daadwerkelijk iedere week content gemaakt én geplaatst. De sessie heeft ons aan het denken gezet; hoe kunnen we met social media een kijkje achter de schermen geven en waar haal je input vandaan? Vanuit deze structuur kunnen we verder bouwen en kijken naar vervolgstappen in de toekomst. We gaan sowieso meer van onszelf laten zien!”


Boost your beauty business

In oktober organiseerde Beautyleverancier.nl het Boost Your Beauty Business event in Terneuzen, voor beauty professionals binnen en buiten Zeeland. Events als deze vinden vaak plaats buiten de regio en daarom wilden we het dit keer juist in Terneuzen laten plaatsvinden. Get a Grip was er ook bij! Lieneke verzorgde een inspirerende workshop over hoe je social media inzet voor je beauty business en Daphne zette al haar social skills in tijdens het event en deed live verslag via Instagram en Facebook. Lieneke was in goed gezelschap van de sprekers Irene Lelieveld, met een presentatie over het effect van gezonde voeding op de huid, en Aletta de Rooij, die vertelde over hoe je jouw beauty business laat renderen.


Martijn: “Alle deelnemers reageerden ontzettend positief op de presentatie van Lieneke, zo bleek uit de goede respons op de opvolging van het event en de enquête die we hebben afgenomen onder de deelnemers. Ook na afloop van het event waren de beautyprofessionals enthousiast; ‘hier moeten we echt mee aan de slag!’”


Online zichtbaarheid

“Voor, tijdens en na het event hebben we goed gescoord op social media. Het heeft echt bijgedragen aan onze zichtbaarheid. De videosfeerimpressie die Get a Grip heeft gemaakt, hebben we natuurlijk na het event op Instagram en Facebook ingezet, maar we gaan de video zeker ook gebruiken om het event van komend jaar te promoten. We kijken met trots terug op een succesvol event, de inhoud van de verhalen van de sprekers was super en alle deelnemers zijn enthousiast naar huis gegaan. Ook op de samenwerking met Lieneke kijken we positief terug; prettig contact, korte lijnen en weinig ruis! Lieneke vertelt ons altijd concreet hoe we iets moeten aanpakken en hiermee kunnen we direct aan de slag.” aldus Martijn Verschuren.


Samenwerken met ons?

Bij Get a Grip zijn we trots op onze samenwerking met InZet. Samen hebben we het verschil kunnen maken. Heb jij hulp nodig bij jouw online marketing werkzaamheden? Neem dan contact op. 

Benieuwd naar onze andere opdrachtgevers?

ballade-klantcase

Uitverkochte editie Festival de Ballade

Voor Festival de Ballade hebben we onze expertise van online marketing ingezet om dit Zeeuwse festival nog meer onder de aandacht te brengen.

Meer verkeer en leads voor Certis Benelux

Voor Certis Benelux zijn we aan de slag gegaan met de SEO van de website, SEA en het maken van een overzichtelijk dashboard. 
haringparty-website

Succesvol evenement voor de Lions

Get a Grip heeft verschillende online marketingwerkzaamheden ingezet om het evenement van de Lions digitaal onder de aandacht te brengen.

Alle opdrachtgevers bekijken?