Een fysieke winkel én een webshop van één van de bekendste chocolatiers. Dat neemt nogal wat werk met zich mee. De familie Lohman in Breskens heeft al jaren een shop-in-shop van Leonidas in de Plus supermarkt in Breskens en sinds 2021 runnen ze ook een webshop van Leonidas. Een goede marketing- en communicatieaanpak is daarbij essentieel om de doelgroep te bereiken. We maakten voor de Leonidas winkel en webshop een plan van aanpak en nemen ook de uitvoering hiervan voor onze rekening. We pakken verschillende werkzaamheden voor ze op; van social media beheer, advertising en SEO, tot Google Ads en nieuwsbrieven. Een totaalpakket dus!
Sayra Lohman van Leonidas Breskens: “In het begin vonden we het best lastig te bepalen wat er allemaal komt kijken bij een webshop en social media kanalen. Daarom namen wij contact op met Get a Grip. '
“Hoe kunnen wij meer verkeer naar onze webshop en winkel leiden?”
Het beheer van de social mediakanalen pakten ze bij Leonidas Breskens eerst zelf op, door drukte was dit soms echter lastig om goed in te plannen. Bij Leonidas Breskens dachten ze dan ook dat er nog veel meer uit social media gehaald kon worden door middel van structureel posten, het inzetten van social ads en sterke SEO en SEA. Zeker met een webshop erbij, is het belangrijk om nog meer mensen te bereiken met de social mediakanalen. Toen de vraag bij ons werd neergelegd om dit voor deze klant op te pakken, hoefden wij dus niet lang na te denken: natuurlijk willen wij dat doen!
Onze aanpak
Na het ophalen van de informatie bij de klant, zijn we aan de slag gegaan met een plan van aanpak. Welke werkzaamheden zullen volgens ons het meeste opleveren, zowel online als offline? We zijn daarbij uitgekomen op een totaalpakket: social media beheer, advertising en SEO, maar natuurlijk ook Google Ads en emailmarketing. Voor het afstemmen van de content houden we contact met de klant: zij leveren ons de foto’s en input aan, wij zorgen dat er bijpassende posts en advertenties bij worden geplaatst. Maar ook dat er op de juiste momenten nieuwsbrieven worden verstuurd, bijvoorbeeld rond bepaalde feestdagen.
Sayra: “Door de afspraken die van tevoren zijn gemaakt weet je waar je aan toe bent. Zo kunnen wij ons gerust op andere werkzaamheden focussen zonder stress te hebben dat je bijvoorbeeld nog iets op social media moet posten of aan een nieuwsbrief moet werken.”
Om het bereik van de webshop te vergroten zetten we social media organisch in, maar ook door middel van advertenties, SEO en SEA. We denken na over de strategie achter deze campagnes en brengen dit tot uitvoering. Een andere effectieve manier om meer verkopen te stimuleren is emailmarketing: je zou het niet altijd meer denken, maar dit is nog steeds één van de meest effectieve manieren van marketing. Op speciale momenten zoals Valentijn, Pasen, Moederdag of Kerst zie je dat emailmarketing zijn vruchten meer dan afwerpt!
E-commerce met resultaat!
Na een aantal maanden werd het al snel duidelijk; de stappen die we nemen met Get a Grip voor Leonidas Breskens werken. Het resultaat? Een flinke groei in het aantal bestellingen via de webshop, maar ook leuke reacties in de winkel! Maar… je kunt altijd nóg meer resultaat behalen. We werken de komende tijd dus met veel plezier verder voor deze klant!
Samenwerken met ons?
Ben jij ook op zoek naar professionele partner voor jouw social media, advertentiecampagnes of algehele online marketing? Let’s team up! En haal alle expertises en kennis in huis om jouw doelgroep goed en effectief te bereiken!