PVNED
Klanttevredenheidsonderzoek
Klanttevredenheidsonderzoek PVNED: waardevolle inzichten voor verdere groei
PVNED is een snelgroeiend, onafhankelijk energiebedrijf dat samenwerkt met grootverbruikers, producenten, leveranciers en netbeheerders. Hun portfolio omvat meer dan 60 klanten uit 9 verschillende landen.
Van vraag naar oplossing
Van uitdaging tot resultaat: bekijk hoe wij met een slimme aanpak het verschil maken.
De uitdaging: Inzicht in de tevredenheid van hun klanten
Door hun snelle groei wilde PVNED inzicht krijgen in hoe klanten hun diensten ervaren en welke verbeteringen mogelijk zijn. Daarom vroegen ze ons om een klanttevredenheidsonderzoek uit te voeren. Ze waren vooral benieuwd naar feedback op hun communicatie, servicekwaliteit en processen. We werden gevraagd om een onderzoek op te zetten dat deze punten duidelijk in kaart zou brengen.
Onze aanpak: Door een ophaalsessie en enquête waardevolle feedback verzamelen
We begonnen met een ophaalsessie waarin we samen met PVNED hebben uitgezocht op welke vragen zij het liefst antwoord wilden krijgen. Vervolgens organiseerden we een tweede sessie om de vragenlijst en onze strategie toe te lichten. Hierbij legden we uit hoe we nagedacht hadden over het type vragen, de antwoordopties en de bewoording, om ervoor te zorgen dat we waardevolle resultaten zouden behalen zonder de vragenlijst te lang te maken.
De vragenlijst werd opgesteld in het Engels, gezien PVNED’s internationale klantenbestand. We zorgden er ook voor dat de huisstijl van PVNED werd doorgetrokken in de vragenlijst, zodat de herkenbaarheid gewaarborgd bleef.
Om extra herkenbaarheid en vertrouwen te creëren, stuurde PVNED zelf de aankondigings- en herinneringsmails naar de klanten. Wij verzorgden echter de tekst, zodat de boodschap in lijn was met de rest van de communicatie en de vragenlijst.
Na het verzamelen van de gegevens hebben we de resultaten geanalyseerd en gepresenteerd in een duidelijk rapport met concrete aanbevelingen. Vervolgens hebben we de resultaten op locatie bij PVNED voor het hele team gepresenteerd.
Het resultaat: Waardevolle inzichten en aanbevelingen
Het onderzoek leverde bruikbare inzichten op waarmee PVNED verder kan groeien. Op basis van de feedback konden we duidelijke aanbevelingen doen om hun processen en klanttevredenheid te verbeteren. De internationale klanten hebben waardevolle input geleverd die helpt bij het verbeteren van hun communicatie en service. We hebben ook een follow-up gepland waarin de klanten een samenvatting van de resultaten ontvangen en geïnformeerd worden over de acties die PVNED onderneemt om met hun feedback aan de slag te gaan.
"Het eerste contact was met Lieneke en wekte gelijk veel vertrouwen. Anouk heeft het traject op zeer professionele wijze begeleid en afgerond!"
- Henk Maas, Data-analyst bij PVNED
Benieuwd naar de mening van jouw klanten? We denken graag met je mee!
Ben je op zoek naar manieren om de tevredenheid van je klanten of medewerkers beter in kaart te brengen? Wij kunnen je helpen met het opzetten van diverse onderzoeken, aangepast aan jouw behoeften. Neem contact met ons op en ontdek wat we voor jouw bedrijf kunnen doen.