Klantcase Werk en Vakmanschap over samenwerking met Get a Grip

Content & social media advertentiecampagnes voor werk en vakmanschap

KLANTCASE

“We zochten ongeveer twee jaar geleden contact met Get a Grip omdat we tot dan toe weinig deden met online marketing. Get a Grip is een professionele partij, dus de keuze was snel gemaakt. Zij helpen ons met het creëren van content en het opzetten social media advertentiecampagnes. Daarnaast beschouw ik ze als een belangrijke vraagbaak. We willen en kunnen inmiddels best veel zelf, maar we willen ook blijven leren. Gelukkig staan ze bij Get a Grip ook open voor het delen van kennis.”


Robin de Reuver is corporate recruiter voor Werk en Vakmanschap. Dit is een landelijk samenwerkingsverband van honderden technische en industriële bedrijven. Het bedrijf is dagelijks actief met het werven van leerlingen en vakvolwassen technici voor de vele banen in die sectoren. Robin vertelt over de samenwerking met Get a Grip. “We zijn actief op LinkedIn, Instagram en Facebook en oriënteren ons op TikTok. Wat betreft het maken van posts kunnen we het merendeel zelf. Alleen als ik iets wil waarvoor ik de skills niet heb, doe ik een beroep op Get a Grip. Dat gaat bijvoorbeeld om de meer ingewikkelde bewerkingen met Canva en Photoshop of het werken met bewegende beelden.”


Social media advertentiecampagnes 

“Regelmatig hebben we een grote social media advertentiecampagne. Daarvoor schakelen we Get a Grip in. We zitten dan in een vroeg stadium rond de tafel. Ik vertel wat wij voor ogen hebben en Get a Grip denkt mee en geeft advies. Ik werk letterlijk 40 meter verderop, dus een overleg is zo gepland. Ik vind het heel prettig om samen even een uurtje te sparren. Vervolgens komt daar een script uit, waarmee we aan de slag gaan. Vaak kijk ik dan wat we zelf kunnen doen en wat ik aan hen overlaat, maar de laatste Win-actie heeft Get a Grip volledig verzorgd. Dat was een Win-actie gericht op het werven van nieuwe technische bbl-leerlingen. Volledig verzorgd betekent dat zij de gerichte advertenties maken en klaarzetten, in samenspraak met mij de doelgroep bepalen en aan de slag gaan met content door middel van foto en video. Zelf verzorgen wij eigenlijk altijd de juiste landingspagina. Ook regelen wij zelf dat de mensen die zich inschrijven naar de juiste vestiging worden toe geleid.”


“Natuurlijk is het succes niet altijd even goed meetbaar. Wel zien we dat de Win-actie veel inschrijvingen oplevert. Daarover zijn we heel tevreden. Voor ons is het belangrijk dat daar vervolgens ook concrete plaatsingen uit voortvloeien. Dat ligt meer in onze handen en is mede afhankelijk van de situatie op de arbeidsmarkt. Zelf ben ik erg tevreden over de manier waarop Get a Grip werkt. Soms heb ik het druk en laat ik zaken liggen. Ik word daar dan op een vriendelijke manier aan herinnert. Bel ik zelf naar Get a Grip, dan weet iedereen waar het om gaat. Het kan dus goed dat je met meerdere mensen samenwerkt.”

 

“Zoals gezegd, vind ik kennisdeling eveneens belangrijk. Het is fijn dat Lieneke daar actief aan meewerkt. We hebben regelmatig kennissessies, online meetings en presentaties over het gebruik van social media voor de collega’s in het land. Zo worden we allemaal stap voor stap wat vaardiger in het gebruik van social media en het plaatsen en delen van posts.”


Ben jij ook op zoek naar professionele partner voor jouw social media, advertentiecampagnes of algehele online marketing? Let’s team up! En haal alle expertises en kennis in huis om jouw doelgroep goed en effectief te bereiken!