“We hebben met Kraker Trailers en Smart Trailer Solutions ambitieuze groeiplannen. Om die reden zetten we onder andere in op advertising campagnes. Daarvoor werken we samen met Get a Grip. Eigenlijk werkt het zo: ik kom met ideeën, maar Tim is de specialist. Hij denkt mee en ‘maakt er chocola’ van.”
Kim Leclou is verantwoordelijk voor de marketingactiviteiten voor Kraker Trailers en Smart Trailer Solutions. Kraker Trailers richt zich met name op de productie van (maatwerk) schuifvloertrailers. Deze worden via een dealernetwerk wereldwijd verkocht. Met Smart Trailer Solutions worden huur- en leaseoplossingen aangeboden en de verkoop van schuifvloertrailers uit voorraad. “Om marktgroei te bewerkstelligen op de Duitse markt, deden we een beroep op Cows & Stars. Zij gingen aan de slag met de visuele concepten. Voor de online advertising brachten zij ons in contact met hun samenwerkingspartner Get a Grip. Zo ontstond onze samenwerking. Tim van der Peijl is onze contactpersoon.”
Meta, LinkedIn en Google
“Om met Kraker Trailers de Duitse markt te benaderen, zette Get a Grip in op online advertising via Meta (Facebook & Instagram), LinkedIn en Google. Het doel hiervan was met name het binnenhalen van interessante leads, waarmee onze verkooporganisatie aan de slag kon. Dat is zeker gelukt, maar we merken wel dat het in Duitsland echt anders werkt dan in Nederland. Om die reden beraden we ons nog op een mogelijk vervolg.”
Werken aan naamsbekendheid
“Gelijktijdig maakten we ook een start met het in de markt zetten van Smart Trailer Solutions. Het doel van deze online campagne was met name het vestigen van onze naam. Wij leverden hiervoor zelf de visuals aan, terwijl Get a Grip de social media advertenties verzorgde. Dat deden ze op allerlei manieren , gericht op verschillende doelgroepen. Ook zette Get a Grip in op retargeting van mensen die onze website bezochten. Ik zie echt dat de inzet van Get a Grip effectief is, met name aan het toenemende aantal bezoeken aan onze website.”
Compleet SEO rapport
“Noemenswaard in onze samenwerking vind ik ook het onderzoek dat Get a Grip heeft uitgevoerd op het gebied van SEO. We hebben een compleet rapport ontvangen wat betreft onze website. Voor mij is dat heel handig. Er staan namelijk tal van punten in waarmee ik zelf aan de slag kan gaan, zoals het aanpassen van de verschillende H1 en H2 titels en het verkorten van de meta titles. Natuurlijk verdiep ik me in deze materie, maar zij zijn de experts. Het is daarom superfijn om Get a Grip als partner te hebben, omdat zij bij al die online facetten kunnen ondersteunen.”
Samenwerken met ons?
Ben jij ook op zoek naar professionele partner voor jouw social media, advertentiecampagnes of algehele online marketing? Let’s team up! En haal alle expertises en kennis in huis om jouw doelgroep goed en effectief te bereiken!