LinkedIn adverteren: nieuwe advertentiedoelen én nieuw prijsmodel
26 juli 2019 
1 min. leestijd

LinkedIn adverteren: nieuwe advertentiedoelen én nieuw prijsmodel

Adverteer jij al op LinkedIn? 

Er zijn drie advertentiedoelen opgenomen in de LinkedIn Campaign Manager: brand awareness, websiteconversies en sollicitaties. 

De LinkedIn Campaign Manager is het advertentieplatform van LinkedIn waar je diverse advertenties kan aanmaken en plaatsen. De reden voor het opnemen van advertentiedoelen in de LinkedIn Campaign Manager is dat ze bedrijven willen helpen om meer complexe bedrijfsdoelstellingen te realiseren. Op deze manier geeft LinkedIn de adverteerder extra tools in handen om specifieke campagnes te maken en om de resultaten te meten. 

Naast deze advertentiedoelen, heeft LinkedIn ook het prijsbeleid aangepast zodat je het juiste prijsmodel kan kiezen voor je advertenties. Elk doel heeft een ander prijsbeleid. 

De nieuwe LinkedIn-doelen 

  • Brand awareness: als je dit doel kiest voor je campagne, dan betaal je per aantal impressies (bijv. CPM/ kosten per 1000 vertoningen). Campagnes met brand awareness als doelstelling helpen je om een breder publiek te bereiken met als doel meer zichtbaarheid van en bewustwording voor jouw merk. 
  • Website conversies: als je hiervoor kiest dan krijg je inzicht in een aantal zaken; hoeveel mensen je advertentie hebben gezien, hoeveel mensen hebben doorgeklikt en hoeveel de gewenste actie ondernemen (conversie ratio). Als je kiest voor websiteconversies dan betaal je alleen als iemand doorklikt naar je landingspagina. 
  • Sollicitaties: LinkedIn Talent Solutions: klanten die graag sollicitanten willen via LinkedIn of hun eigen website, kunnen nu advertenties maken met Campaign Manager. 
     

Wil je meer weten over adverteren op LinkedIn? We helpen je graag verder!  

Wil je meer halen uit LinkedIn voor jouw marketing en sales, je personal branding of LinkedIn inzetten voor een sterk werkgeversmerk? Volg dan een van onze trainingen. 

Over de schrijver
Lieneke is oprichter en eigenaar van Get a Grip. Als strategisch sparringpartner helpt ze bedrijven en organisaties om grip te krijgen op hun online marketing. Ze denkt mee op hoofdlijnen, maakt scherpe keuzes en zorgt er samen met haar team voor dat plannen ook echt tot resultaat leiden. Ze volgt de ontwikkelingen in het vak op de voet, met een speciale fascinatie voor de kansen die AI biedt voor marketing en bedrijfsprocessen. ‘Ik help bedrijven graag om online écht te laten bijdragen aan hun doelen. Door mijn kennis en ervaring in te zetten, kunnen zij betere keuzes maken en meer uit hun online marketing en AI-tools halen. Ik ben ervan overtuigd dat je nooit uitgeleerd raakt. Die uitwisseling van ideeën en inzichten is een van de leukste dingen aan mijn werk.’
Reactie plaatsen

Grip op jouw online business?

Kom maar op!

Bel: +318 51 30 35 49

Trainingen en online advies als eerste ontvangen?

Meld je aan voor de Get a Grip updates!

Your information is safe with us