
Zorggroep Ter Weel vergroot zichtbaarheid en betrokkenheid met nieuwe social mediastrategie
Zorggroep Ter Weel staat met haar negen locaties in de regio Goes en Reimerswaal bekend om haar gastvrijheid en persoonlijke zorg voor kwetsbare ouderen. De organisatie biedt een veilige en verwelkomende omgeving waar zowel cliënten als medewerkers zich thuis voelen. Met een sterke focus op innovatie, samenwerking en kwaliteit streeft Zorggroep Ter Weel er continu naar de levenskwaliteit van haar cliënten te verbeteren.
Als zorgverlener die haar medewerkers centraal stelt, wilt Zorggroep Ter Weel gezien worden als de aantrekkelijke werkgever in de zorgsector die ze is. Via via kwamen ze in contact met Get a Grip. Na een kennismakingsoverleg is er besloten om een social mediastrategie op te zetten die hun werkgeversmerk versterkt en hun zichtbaarheid vergroot, zowel lokaal als regionaal.
Zorggroep Ter Weel wilde een duidelijk herkenbare positie innemen op de arbeidsmarkt, waar de ontwikkeling van medewerkers centraal staat. Het doel was om zowel huidige als potentiële medewerkers aan te spreken door hun werkgeversmerk beter te communiceren via sociale media. Ze wilden niet alleen een strategische manier om talenten aan te trekken en zich te onderscheiden in de zorgsector, maar ook een hogere naamsbekendheid in de regio en meer zichtbaarheid voor hun zorgdiensten. In de aansluitende aanpak hebben we ook rekening gehouden met het ambitiedocument van Zorggroep Ter Weel, waarin de ontwikkelingen voor de toekomst staan beschreven.
Om dit doel te bereiken, begonnen we met een uitgebreide ophaalsessie waarin we samen met verschillende medewerkers van Zorggroep Ter Weel hun missie, visie en kernwaarden duidelijk in kaart brachten. We formuleerden een passende tone of voice en stelden diverse persona's op om de doelgroepen beter te begrijpen en gericht aan te spreken.
Op basis van deze inzichten ontwikkelden we een gedetailleerde social mediastrategie en selecteerden we de meest geschikte kanalen: Facebook, Instagram en LinkedIn.
Na de strategische fase, mochten we ook aan de slag met de uitvoering. Na de nodige voorbereidingen, werd op 1 september 2024 de nieuwe strategie zichtbaar op hun social media kanalen.
Sindsdien beheren we doorlopend hun social media. Dit houdt onder andere in dat we medewerkers interviewen en deze verhalen omzetten in aansprekende posts. We plannen content in, houden contact met verschillende afdelingen voor input en verzorgen de webcare door vragen en reacties te beheren. Dit alles doen we in nauwe samenwerking met de afdeling communicatie.
Naast social media zijn we ook gestart met het verbeteren van de SEO-strategie van Zorggroep Ter Weel, zodat hun website beter vindbaar is in zoekmachines. Bovendien voeren we op aanvraag advertentiecampagnes uit, zoals voor de werving van BBL-leerlingen, om gericht talent aan te trekken.
De resultaten van de nieuwe social mediastrategie waren al snel zichtbaar. In de eerste maand zagen we op Facebook een stijging van 30,3% in bereik en een toename van 50% in het aantal volgers. Op Instagram steeg het bereik met bijna 10% en nam het aantal volgers met 25% toe. Ook op LinkedIn zijn er maar liefst 136,5% meer reacties op berichten.. Hoewel we nog maar een paar maanden bezig zijn, mogen de eerste resultaten er zeker zijn. Met onze gecombineerde focus op organische posts, SEO en advertenties streven we naar maximaal resultaat.
Meetbaar meer sollicitanten voor DeltaSafe Security
Geslaagde advertising campagnes voor
Kraker Trailers
Voor Kraker Trailers zijn er advertising campagnes ingezet via Facebook, Instagram, LinkedIn en Google voor het binnenhalen van interessante leads.
ALLE OPDRACHTGEVERS BEKIJKEN?