Klantcase Lesgeven in Zeeland | Get a Grip

Vacatures invullen door online zichtbaarheid  

KLANTCASE

“Onder de noemer ‘Lesgeven in Zeeland’ brengen we de banen in het Zeeuwse onderwijs onder de aandacht én de voordelen van leven en werken in Zeeland. Dat is nodig, want het lerarentekort dwingt het Zeeuwse onderwijs tot actie. We zijn hiervoor onder andere actief op social media. Daarvoor werken we onder andere samen met Get a Grip en hun samenwerkingspartners. Het is fijn om samen te werken met professionals. Er wordt bijvoorbeeld nooit zomaar iets gepost. Zo zijn vooraf de persona’s vastgesteld van de mensen die we willen bereiken en houden we bovendien rekening met de verschillende fasen die mensen in hun besluitvorming doorlopen.”


Annika Lansen is pr- en communicatieadviseur bij de Mondia Scholengroep op Walcheren. Daarnaast is zij enkele uren per week actief voor het project Regionale Aanpak Personeelstekort (RAP)/ Lesgeven in Zeeland. Hierin werken het primair onderwijs, voortgezet onderwijs, middelbaar beroepsonderwijs en het hoger beroepsonderwijs samen. Annika vertelt over de samenwerking met Get a Grip “We zijn gestart met de website lesgeveninzeeland.nl en van daaruit zijn tal van andere acties ontstaan. We werken daarvoor samen met Get a Grip, maar ook met The Workbrand en Cows & Stars. Voor ons is het prettig dat we met Lieneke van Get a Grip één contactpersoon hebben, maar daarmee wel alle kennis van de andere partijen kunnen gebruiken.” 


Jaarlijkse wervingscampagne 

“We werken op tal van terreinen samen met Get a Grip. Zo verzorgen zij de jaarlijkse wervingscampagne, die loopt van maart tot en met juli. Zij komen daarvoor met voorstellen en werken deze vervolgens uit in content voor op LinkedIn, Facebook en Instagram. In samenwerking met The Workbrand zijn daarvoor eerst vier persona’s bepaald, weten we in welke regio’s we met name actief moeten werven en kennen we de verschillende besluitvormingsfasen. Vorig jaar heeft Get a Grip verschillende docenten geïnterviewd, onder andere een docent uit België en een docent uit Noord-Brabant. Die interviews worden vervolgens weer heel gericht ingezet in Vlaanderen en Zuidwest-Nederland.”


“Naast de jaarlijkse wervingscampagne hebben we een maandabonnement bij Get a Grip. Dit betekent dat zij ervoor zorgen dat we een paar keer per week zichtbaar zijn op onze social media kanalen. Het vaststellen van onze posts gaat in overleg; ik lever zaken aan, maar natuurlijk hebben zij ook ideeën. Get a Grip werkt het allemaal uit en als het in concept gereed is, kan ik het heel eenvoudig controleren en accorderen. Zo werken we ook voor de nieuwsbrief samen. We komen in nauw overleg tot onderwerpen, zij maken een concept in MailChimp en ik controleer en accordeer. Omdat we werken voor Zeeuwse scholen is het natuurlijk belangrijk dat alle bestuurders betrokken zijn en berichten kunnen delen. Om die reden bieden we via Get a Grip ook één op één LinkedIn-trainingen aan voor schoolbestuurders.”

 

“Ik ben overtuigd van de meerwaarde van al deze inspanningen. Als ik zie hoeveel vacatures we weten te vervullen, kan dat niet anders dan met deze inzet te maken hebben. Daarbij is het opvallend prettig samenwerken met Get a Grip. Het zijn niet alleen leuke mensen, je kunt ook echt van ze op aan. Ze communiceren goed, schakelen snel en zijn altijd bereikbaar. Doordat ze samenwerken met The Workbrand en Cows & Stars ontsluiten ze veel kennis van (arbeidsmarkt)marketing & communicatie voor ons. Dat we daarbij steeds Lieneke als contactpersoon hebben, maakt het allemaal erg gemakkelijk.” 


Ben jij ook op zoek naar professionele partner voor jouw social media, advertentiecampagnes of algehele online marketing? Let’s team up! En haal alle expertises en kennis in huis om jouw doelgroep goed en effectief te bereiken!