WAT IS EMPLOYER BRANDING?

Zeeland heeft de krapste arbeidsmarkt van Nederland. En als je graag wilt groeien, of net een flinke groeispurt achter de rug hebt, maakt dat het extra lastig om personeel te werven. Het imago van een bedrijf of organisatie kan een doorslaggevende rol spelen bij die keuze; hoe sta jij bekend als werkgever in deze regio? Wat zeggen je huidige medewerkers over jou als werkgever? Wat heb jij te bieden als werkgever, waarom zou een kandidaat voor jou kiezen?


Employer branding is een containerbegrip en omvat veel. Denk bijvoorbeeld aan het sturen van het imago van jouw bedrijf, de acties die je onderneemt om een goede naam te hebben als werkgever. Maar ook de communicatie rond het werkgeversmerk op verschillende manieren en en via verschillende kanalen. Je wilt vooral overbrengen dat jouw bedrijf een leuke plek is om te werken. Zodra jouw medewerkers dit ook uitdragen, als een soort ambassadeurs, heeft dit veel voordelen.


In ieder geval is het een essentieel onderdeel van je wervingsstrategie. Als je een duidelijke Employer Branding strategie hebt, dan helpt dat om de juiste kandidaten aan te trekken en in contact te komen – de kans is dan een stuk groter dat ze uiteindelijk ook bij je in dienst komen. Een goede employer branding strategie maakt jouw bedrijf als werkgever aantrekkelijk voor huidig én toekomstig talent dat helemaal past bij jouw bedrijf of organisatie.

Oprichting Buro Focus

DIT DOEN WIJ VOOR JOU

In samenwerking met Cows & Stars zijn we Buro Focus gestart. Onder deze paraplu bundelen we de krachten en helpen we werkgevers die worstelen met de krappe Zeeuwse arbeidsmarkt. Hoe zet je een sterk werkgeversmerk neer? Hoe trek je nieuwe medewerkers aan? Maar bovenal: hoe zorg je dat je als werkgever aantrekkelijk bent en blijft voor (toekomstige) werknemers?

Wanneer we voor je aan de slag gaan, dan starten we bij jouw basis. Hoe ervaren jouw eigen medewerkers jou als werkgever en hoe ziet de kandidatenreis er uit, van bewustwording tot aanname, inwerktraject en loyaliteit? We zijn benieuwd naar je merk-essentie, visie, missie, dromen en ambities. Deze kennis wordt het vertrekpunt waar vanuit wij samen met jou de strategie bepalen. Als de strategie staat, dan vertalen we dit naar een creatief campagneconcept. Hierbij zorgen we ervoor dat nieuwe werknemers zich aangesproken voelen om bij je organisatie te werken.


Vervolgens toetsen we het concept met jullie: klopt het idee? Prikkelt het? Via welke media kunnen wij je nieuwe medewerkers bereiken? Op welke social mediakanalen zijn ze actief? Kan een wervingswebsite helpen om nieuwe medewerkers kennis te laten maken met jouw organisatie? Of zijn print advertenties voldoende? In de laatste fase wordt het creatief campagneconcept uitgewerkt naar een sterke mediacampagne. Hierbij wordt een overzicht opgesteld aan de hand van de ‘kandidatenreis’ en geven wij advies over de meest impactvolle samenstelling van de communicatiemix. Heb je zelf te weinig tijd om met dit advies aan de slag te gaan? Geen probleem! Wij bieden ook social media beheer aan. In dat geval plannen wij de berichten voor jou in!


Wil je weten wat wij voor jou kunnen betekenen? Neem dan contact met ons op!

ENKELE REACTIES VAN KLANTEN

Was erg leuk en leerzaam, veel waardevolle tips en voorbeelden. Ik ga er zeker mee aan de slag!


Anne-Marie - Klok'Uus

Super leerzame cursus. Lieneke en Thirza bedankt voor de goede tips en adviezen.

Monica - GL Sport

Lieneke van Get a Grip leidt de workshop heel natuurlijk. Professioneel en met verstand van zaken. Ze verdiept zich in het onderwerp, bereidt zich goed voor met een heldere presentatie en neemt de deelnemers stap voor stap mee in de materie. Een aanrader!


Claudia - Gemeente Sluis

Trainingen en online advies als eerste ontvangen?

Meld je aan voor de Get a Grip updates!

Your information is safe with us