Sterke online campagnes helpen het Zeeuwse onderwijs met werving 

Onder de naam Lesgeven in Zeeland zetten scholen in Zeeland zich in om het lerarentekort in de regio aan te pakken en tegelijkertijd de voordelen van wonen en werken in Zeeland onder de aandacht te brengen. Deze samenwerking tussen verschillende onderwijsinstellingen richt zich op zowel de werving van leraren als het delen van inspirerende verhalen van leraren die de overstap naar Zeeland hebben gemaakt. 

Toen het project Lesgeven in Zeeland op zoek ging naar manieren om meer online zichtbaarheid te creëren en de wervingsinspanningen te versterken, schakelden ze Get a Grip in als partner voor hun social mediastrategie en advertentiecampagnes. 

Inmiddels verzorgde we voor de vijfde keer de jaarlijkse wervingscampagne en dit jaar met een nieuw concept!  

Het doel: de aanpak van het lerarentekort en de zichtbaarheid vergroten  

Het project Lesgeven in Zeeland stond voor een dubbele uitdaging: aan de ene kant wilden ze het groeiende lerarentekort aanpakken door nieuwe leraren naar de regio te trekken, en aan de andere kant wilden ze hun online zichtbaarheid vergroten om mensen te informeren over de voordelen van het werken en wonen in Zeeland. Ondanks dat de regio veel te bieden heeft, was er te weinig bekendheid buiten de provincie. De scholen hadden behoefte aan een krachtige campagne die zowel de zichtbaarheid als het aantal sollicitanten kon vergroten. 

We zijn op zoek gegaan naar verhalen van leraren in het Zeeuwse onderwijs die oorspronkelijk niet uit Zeeland komen. Zij hebben er bewust voor gekozen om les te geven in Zeeland, maar wat motiveert hen en wat maakt het onderwijs in Zeeland bijzonder?  

Een terugkerende uitspraak die we door de jaren heen vaak hebben gehoord tijdens de interviews is: ‘Het oprechte contact dat je hebt met de leerlingen, ouders, collega's en de omgeving. Al is het maar vijf minuutjes.’ Een eurekamoment van een leerling, die collega die even goed doorvraagt hoe het met je is of simpelweg vijf minuten luisteren naar een leerling. Daar halen docenten hun werkplezier uit!  

Onze aanpak: van concept tot uitvoering

En zo was een nieuw concept gevormd! We presenteerden het concept aan Lesgeven in Zeeland waarna we snel zijn gestart met de voorbereiding.  

We zijn aan de slag gegaan met het afnemen van interviews bij de gezichten van de nieuwe campagne: Shanne, Maaike & Willem. De interviews werkten we uit tot verhalen die terug te lezen zijn op de website en vormen de basis voor de campagne.  

Jaarlijkse wervingscampagne 

Voor de jaarlijkse wervingscampagne stelde Get a Grip een mediaplan op. In dit mediaplan komen de verschillende kanalen samen en leggen we de boodschap voor de verschillende fases vast en bepalen we de budgetten. Dit doen we op basis van de inzichten vanuit de voorgaande campagnes en de nieuwste trends en ontwikkelingen. Om het verhaal sprekend te maken zijn we aan de slag gegaan met het maken van beeldmateriaal. De drie modellen schitterden voor de camera van onze huisfotograaf. Een verfilming van de verhalen die ze eerder hebben gedeeld tijdens de interviews. Deze persoonlijke verhalen werden vervolgens heel gericht ingezet in de wervingsgebieden, zoals Vlaanderen en Zuidwest-Nederland, om geïnteresseerde te inspireren. 

Doorlopende social media-activiteiten 

Naast de campagne beheren wij doorlopend de social mediakanalen van Lesgeven in Zeeland. Dit gebeurt in nauwe samenwerking: de klant levert input aan en wij vertalen dit naar creatieve en gerichte posts.  

Training en ondersteuning 

Omdat de betrokkenheid van schoolbesturen bijdraagt aan het succes van de campagnes, hebben we ook één-op-één LinkedIn-trainingen aangeboden aan schoolbestuurders. Dit stelt hen in staat om de berichten verder te delen en hun eigen netwerk te activeren.

Resultaten: impact van de campagne op zichtbaarheid en werving  

De inspanningen van Get a Grip hebben direct bijgedragen aan het verhogen van de online zichtbaarheid van Lesgeven in Zeeland. Tijdens de wervingscampagne steeg het aantal websitebezoekers met 30%, wat leidde tot een toename in sollicitaties en interesse van buiten de provincie. Dankzij gerichte social media-activiteiten en goed doordachte content heeft het project meer mensen weten te bereiken en aan te spreken.

Samenwerken met ons?

Ben jij ook op zoek naar een professionele partner voor jouw social media, advertentiecampagnes of algehele online marketing? Let’s team up! Haal alle expertise en kennis in huis om jouw doelgroep effectief te bereiken. Neem vandaag nog contact met ons op! 

BENIEUWD NAAR ONZE ANDERE OPDRACHTGEVERS?

Case DeltaSafe | Get a Grip

Meetbaar meer sollicitanten voor DeltaSafe Security


Voor DeltaSafe Security verzorgen we het volledige campagnemanagement voor het binnenhalen van sollicitanten voor openstaande vacatures.

Geslaagde advertising campagnes voor
Kraker Trailers

Voor Kraker Trailers zijn er advertising campagnes ingezet via Facebook, Instagram, LinkedIn en Google voor het binnenhalen van interessante leads.

Logo ZorgSaam ziekenhuis

Meer bereik en engagement op social media voor ZorgSaam

Voor ZorgSaam zijn we verantwoordelijk voor alle social media kanalen. We helpen in het bedenken, schrijven en plaatsen van social mediaberichten.

ALLE OPDRACHTGEVERS BEKIJKEN?