Meer dan 200 factoren bepalen jouw positie in de zoekresultaten
Natuurlijk wil je op die eerste pagina met zoekresultaten staan in Google. Liefst nog bij de eerste vijf. En het ultieme doel is natuurlijk die #1 positie. In presentaties en lezingen geef ik vaak aan dat er meer dan 200 factoren zijn die je positie in de zoekresultaten kunnen beïnvloeden. Een paar factoren zoals laadsnelheid, wel/niet responsief, technische aspecten e.d. kennen we zeker wel, maar daarmee ben je er nog lang niet.
Dus stel dat je jouw website of shop hoger wilt laten scoren in Google, waar kijk je dan naar? Hoe bepaal je de meest optimale inrichting? Hoe zorg je voor zoekoptimalisatie (SEO)? Coalition Technologies heeft de ranking factoren waar je rekening mee moet houden, in een fijne infographic in categorieën op een rijtje gezet:
- Domein factoren
- Pagina-level factoren
- Site-level factoren
- Backlinks
- Interactie met gebruikers
- Algorithm regels
- On-site webspam
- Merk meldingen
- Social medldingen
- Off-page webspam
Vragen over SEO: bel of mail ons, we helpen je graag!