Outokumpu trekt meer dan 135 potentiële kandidaten aan met succesvolle wervingscampagne 

Outokumpu, wereldleider in duurzaam roestvast staal, produceert hoogwaardige producten met 95% gerecyclede materialen. Hun vestiging in Westdorpe speelt een belangrijke rol in het leveren van staal voor toepassingen in de infrastructuur, mobiliteit en alledaagse producten zoals telefoons en wasmachines. Hoewel Outokumpu internationaal goed bekend is, was hun naamsbekendheid als werkgever in Zeeuws-Vlaanderen eerder beperkt. 

De uitdaging: 40 medewerkers werven in korte tijd

In juli 2024 schakelde Outokumpu Get a Grip in voor een uitdagende missie: het snel aantrekken van circa 40 nieuwe medewerkers voor hun productielijnen die op korte termijn worden opgeschaald. De gevraagde krachten waren divers: van operators en engineers tot beveiligers en technicians, en de posities moesten zo snel mogelijk vervuld worden, het liefst al in oktober.  

Ondanks hun wereldwijde reputatie, kende de lokale arbeidsmarkt hen nog niet als aantrekkelijke werkgever. De vraag aan Get a Grip was duidelijk: creëer een effectieve wervingscampagne waarmee Outokumpu op korte termijn in contact kan komen met zoveel mogelijk geschikte kandidaten. 

Onze aanpak: Strategische mix van online en offline werving 

Om deze uitdaging aan te pakken, ontwikkelden we een uitgebreid mediaplan en een veelzijdige wervingscampagne. We begonnen met het in kaart brengen van de doelgroep en doelstellingen, waarna we een op maat gemaakte strategie hebben opgezet. We kozen voor een mix van online en offline middelen om zowel actieve als latent-werkzoekenden te bereiken. 

De wervingscampagne hebben we opgesplitst in vier duidelijke fases:

  • Bekendheid creëren – We wilden de naamsbekendheid van Outokumpu als werkgever vergroten. Dit deden we via social mediacampagnes, advertenties op nieuwswebsites en offline advertenties op LED-schermen in Terneuzen en in kranten.
  • Interesse opwekken – Na het vergroten van de bekendheid, hebben we gerichte advertenties ingezet om mensen te enthousiasmeren en meer te leren over de mogelijkheden bij Outokumpu. Niet alleen via social media, maar ook door advertorials in lokale kranten en posters bij sportclubs die Outokumpu sponsort of heeft gesponsord.
  • Actie stimuleren – In deze fase hebben we mensen aangespoord om hun interesse kenbaar te maken door middel van call-to-actions in advertenties. Het doel was dat potentiële kandidaten hun gegevens achterlieten om meer informatie te ontvangen of zich aan te melden voor een speedmeet.
  • Herinnering en betrokkenheid – Mensen die hun interesse hadden getoond maar nog geen actie hadden ondernomen, werden opnieuw benaderd via gerichte advertenties (retargeting), om hen te overtuigen alsnog de stap te zetten. 

Resultaten: meer dan 135 geïnteresseerden in 7 weken

De campagne liep tijdens een periode van circa zeven weken en leverde indrukwekkende resultaten op. Meer dan 135 mensen lieten hun gegevens achter om extra informatie te ontvangen of om deel te nemen aan een speedmeet met Outokumpu. Dit gaf Outokumpu de mogelijkheid om in direct contact te komen met geïnteresseerden en hen persoonlijk te benaderen. 

De speedmeets zijn momenteel in volle gang, en een aantal kandidaten is al aangenomen. Door het grote succes van de campagne heeft Outokumpu besloten om extra budget in te zetten en de wervingscampagne te verlengen, om zo nog meer potentiële medewerkers aan te trekken. 

Op zoek naar personeel? Wij denken graag met je mee! 

Heeft jouw bedrijf moeite om geschikte medewerkers te vinden? Of wil je werken aan een recruitmentstrategie die resultaat oplevert? Neem dan contact met ons op! Wij helpen je graag met een passende wervingscampagne die jouw bedrijf de juiste kandidaten oplevert. 

BENIEUWD NAAR ONZE ANDERE OPDRACHTGEVERS?

Case DeltaSafe | Get a Grip

Meetbaar meer sollicitanten voor DeltaSafe Security


Voor DeltaSafe Security verzorgen we het volledige campagnemanagement voor het binnenhalen van sollicitanten voor openstaande vacatures.

Geslaagde advertising campagnes voor
Kraker Trailers

Voor Kraker Trailers zijn er advertising campagnes ingezet via Facebook, Instagram, LinkedIn en Google voor het binnenhalen van interessante leads.

Logo ZorgSaam ziekenhuis

Meer bereik en engagement op social media voor ZorgSaam

Voor ZorgSaam zijn we verantwoordelijk voor alle social media kanalen. We helpen in het bedenken, schrijven en plaatsen van social mediaberichten.

ALLE OPDRACHTGEVERS BEKIJKEN?