“Het werven van kandidaten vergt in de huidige arbeidsmarkt flink wat inspanningen. Alle registers moeten open. Het is fijn dat Get a Grip daarvoor het campagnemanagement voor ons verzorgt. Ze brengen hun kennis en expertise in, schakelen tussen alle betrokken partijen én - het belangrijkste - ze boeken succes! We hebben meetbaar meer sollicitanten dan voorheen en doen het vergeleken met andere beveiligingsbedrijven een stuk beter.”
Michelle Baas werkt als Hoofd Planning bij DeltaSafe Security in Middelburg. Sinds dit bedrijf deel uitmaakt van House of Security is zij ook voor deze overkoepelende groep actief. Met meer dan 150 medewerkers verzorgt DeltaSafe de beveiliging en hospitality van bedrijven, openbare gelegenheden, stadskantoren, musea, bedrijventerreinen, evenementen en particulieren. “Aanvankelijk zetten we zelf vacatures online, maar dat leverde niet het gewenste resultaat op. We ontdekten al snel dat het belangrijk is om actief te zijn en misten de kennis die nodig is om ‘geliked’ en gedeeld te worden.”
Beheer van alle social mediakanalen
“Voor het schrijven van goede vacatureteksten namen we contact op met The Workbrand. Zij verzorgen bovendien de Werken bij-pagina. Met het oog op het uitzetten van de vacatures via social mediacampagnes en de bijbehorende social media content introduceerde dit bedrijf Get a Grip bij ons. Sindsdien verzorgen zij de campagnes op Meta en LinkedIn, beheren zij onze social mediakanalen en maken ze de content. Eigenlijk verzorgen zij al onze uitingen op social media. De inhoud van de berichten stellen we in overleg samen. Soms hebben ze interviews met medewerkers, bijvoorbeeld over een bepaalde functie of vacature. Maar het komt ook voor dat we een interview plaatsen met een interessante opdrachtgever. Anderzijds geven wij ook input, bijvoorbeeld als het de Week van de Veiligheid is of als ik ergens geweest ben en daar een leuke foto heb kunnen maken. Het is prettig dat we daarbij werken aan de hand van een jaarplanning, zodat we zeker zijn dat er periodiek iets geplaatst wordt.”
Projectmanagement
“Omdat we met drie partijen zijn, DeltaSafe, The Workbrand en Get a Grip, hebben we op zeker moment afgesproken dat Get A Grip het projectmanagement in handen neemt. Dat doet Anouk voor ons en dat werkt heel prettig. We hebben daardoor te maken met één contactpersoon en dat schakelt super makkelijk. Anouk is goed op de hoogte van wat er speelt en zij houdt het overzicht. We hebben periodiek overleg met haar. Wat ik verder erg waardeer, is dat Anouk goed bereikbaar is. Als er wat is, kunnen we appen, mailen of bellen en ze reageert altijd direct. Laatst was ik bijvoorbeeld op een evenement waarbij ik onverwachts enkele foto’s kon maken. Het is dan superleuk om te zien dat ze dit oppikt en direct omzet naar een post voor onze social media.”
Resultaten die tellen
“Wat betreft het meten van de resultaten, gaan we binnenkort aan de slag met een tool waarmee we per post kunnen zien wat de resultaten zijn. Interessant natuurlijk, maar eerlijk? Voor ons telt vooral dat dat we op deze manier nog steeds de juiste kandidaten kunnen werven. Het binnenkrijgen van sollicitaties loopt opvallend goed en met het oog op onze dienstverlening is dat voor ons het allerbelangrijkste.”
Samenwerken met ons?
Ben jij ook op zoek naar professionele partner voor jouw social media, advertentiecampagnes of algehele online marketing? Let’s team up! En haal alle expertises en kennis in huis om jouw doelgroep goed en effectief te bereiken!