Meer dan 150 bezoekers op de kom-kijken-dag van Hall Spars 

Hall Spars is een toonaangevende producent van masten en toebehoren voor luxe zeiljachten en onderdeel van de North Technology Group, gevestigd in Breskens. De carbon masten en gieken worden wereldwijd gebruikt op luxe zeiljachten. Ze zijn marktleider in hun segment, maar in de regio nog voor velen onbekend. 

Ongeveer een jaar geleden zijn we voor Hall Spars aan de slag gegaan om hun naamsbekendheid in de regio te vergroten, niet alleen in het algemeen maar ook als potentiële werkgever. We zijn gestart met het bouwen van een werken bij-website waarop verhalen van medewerkers en vacatures te zien zijn. Ook zijn er social mediakanalen aangemaakt waarop lokale content van de vestiging in Breskens gedeeld wordt. 

Om op een laagdrempelige manier de omgeving kennis te laten maken met Hall Spars en potentiële medewerkers aan te trekken adviseerden we een kom-kijken-dag. Maar hoe trek je mensen naar een locatie die nog niet van het bestaan van je bedrijf afweten? Met dit vraagstuk zijn we aan de slag gegaan!  

Dat begint met een goed plan!

Een datum prikken en de deuren opengooien is natuurlijk niet genoeg. Om meer naamsbekendheid op te bouwen en de omgeving bewust te maken van de kom-kijken-dag, is er een mediaplan opgesteld. Samen met Hall Spars hebben we gekeken naar een gepaste datum, de doelgroep die ze willen aanspreken en de invulling van de dag. 

Vervolgens zijn we aan de slag gegaan met het bepalen van de geschikte kanalen waarop we wilden adverteren, de doelgroep die we willen aanspreken, de aanpak en looptijd voor het adverteren en de budgetten. Zowel online als offline zijn we voor Hall Spars aan de slag gegaan. 

Noortje: “In zo’n plan komt alles samen. Als de basis staat, gaan we aan de slag met de uitwerking. Omdat we vooraf overal over hebben nagedacht, weten we heel goed waarmee we aan de slag moeten. Dit zorgt voor een optimale workflow.” 

Dit hebben we uitgewerkt in verschillende fases, elk met een eigen boodschap en verschillend beeldmateriaal. We maakten gebruik van materiaal dat al beschikbaar was vanuit de social mediaposts en verhalen op de website. Tijdens een bezoek aan Hall Spars zijn we langs de afdelingen gegaan om nog meer informatie en content op te halen die geschikt is voor de kom-kijken-dag. Het materiaal hebben we opnieuw opgemaakt zodat dit geschikt is om te adverteren en kreeg zo een nieuwe frisse look! 

Carolien: Het organiseren van een kom-kijken-dag is echt iets wat je samen met de klant doet! Vanuit Get a Grip kijken we naar de beste aanpak om mensen bewust te maken van de kom-kijken-dag en zich aan te laten melden, maar je wilt ook dat op de dag zelf alles soepel verloopt. Tijdens de campagneperiode is er dan ook veel contact en afstemming waarin we elkaar op de hoogte houden van de ontwikkelingen en aanmeldingen.” 

Betrekken van het personeel 

Niet alleen voor de omwonenden en geïnteresseerden is het leuk om een kijkje te nemen achter de schermen bij Hall Spars, maar ook voor vrienden en familie van de medewerkers waren de deuren geopend!

Joska, HR-manager bij Hall Spars, vertelt: “De medewerkers van Hall Spars waren enthousiast om de gasten rond te leiden, waardoor ze zich ook betrokken voelden bij de open dag. We hebben gemerkt dat het onder het personeel ook echt begon te leven en dat ze graag wilden helpen om alles in orde te maken.” 

Van naamsbekendheid tot meer dan 100 bezoekers op de kom-kijken-dag 

In het concrete mediaplan hebben we gewerkt in verschillende fases. Het uiteindelijke doel was het aanmelden voor de kom-kijken-dag. Hiervoor hebben we de website aangepast met een aparte landingspagina waar mensen zich op een laagdrempelige manier konden aanmelden, want ook voor Hall Spars is het wel zo fijn om te weten wie ze kunnen verwachten en rond welk tijdstip. 

Uiteindelijk hebben we vanuit de campagne meer dan 85 aanmeldingen weten te behalen! 

BENIEUWD NAAR ONZE ANDERE OPDRACHTGEVERS?

Case DeltaSafe | Get a Grip

Meetbaar meer sollicitanten voor DeltaSafe Security


Voor DeltaSafe Security verzorgen we het volledige campagnemanagement voor het binnenhalen van sollicitanten voor openstaande vacatures.

Geslaagde advertising campagnes voor
Kraker Trailers

Voor Kraker Trailers zijn er advertising campagnes ingezet via Facebook, Instagram, LinkedIn en Google voor het binnenhalen van interessante leads.

Logo ZorgSaam ziekenhuis

Meer bereik en engagement op social media voor ZorgSaam

Voor ZorgSaam zijn we verantwoordelijk voor alle social media kanalen. We helpen in het bedenken, schrijven en plaatsen van social mediaberichten.

ALLE OPDRACHTGEVERS BEKIJKEN?