Heb jij momenteel een website of ben je van plan een website te laten bouwen voor jouw bedrijf? Dan is SEO, ofwel Search Engine Optimization, van groot belang voor het succes van jouw website.
WAT IS SEO?
SEO, ook wel zoekmachineoptimalisatie genoemd is een strategie om jouw website te verbeteren en hoger te laten ranken in de organische zoekresultaten van zoekmachines zoals Google. Door hoger in de zoekresultaten te verschijnen van zoekmachines, vergroot je de zichtbaarheid van je producten of diensten onder je potentiële klanten.
Er zijn verschillende onderdelen die een rol spelen bij een succesvolle SEO-strategie. Naast een grondige analyse voordat je begint met SEO, is het ook belangrijk om te bepalen welke zoekwoorden relevant zijn voor jouw bedrijf. Vervolgens ga je aan de slag met technische optimalisatie, on-page SEO en off-page SEO.
In onze SEO-checklist geven we je handvatten mee om jouw website te optimaliseren voor zoekmachines. In de checklist staan verschillende punten over het starten met SEO, het uitvoeren van een zoekwoordonderzoek, technische optimalisatie, on-page SEO, off-page SEO en nog veel meer.
Op basis van deze SEO-checklist kan je stap voor stap jouw website verbeteren om hoger te scoren in de zoekmachines
De SEO-checklist geeft je per onderdeel verschillende punten waar je op kunt letten als je aan de slag gaat met jouw website. Je kunt stapsgewijs de checklist volgen en kijken waar verbeteringen liggen. De meeste punten kun je zelf uitvoeren en andere punten kan je uitvoeren met behulp van bepaalde tools.
Kom je er niet uit met de SEO-checklist, wij helpen je graag verder. We hebben experts op het gebied van SEO, die jouw bedrijf kunnen helpen. Hulp nodig? Neem dan contact met ons op!
SEO basics
Zoekwoorden-onderzoek
Met een zoekwoordenonderzoek krijg je inzicht in welke zoekwoorden relevant zijn voor jouw bedrijf. Met de lijst zoekwoorden weet je precies op welke zoekwoorden je in kunt spelen met jouw content.
Technische SEO
Bij technische optimalisatie wordt er gekeken naar de achterliggende technische aspecten van de website. Dit gaat bijvoorbeeld over de laadsnelheid, mobielvriendelijkheid of toegankelijkheid van je website.
Bij off-page SEO wordt gekeken naar externe factoren die van invloed zijn op de vindbaarheid van de website. Eén van de belangrijkste onderdelen hiervan is linkbuilding.
Bij Get a Grip hebben wij een team van SEO-experts, zij helpen je graag bij het optimaliseren van je website. Het is belangrijk om een geoptimaliseerde website te hebben, zodat je het maximale uit je organische zoekresultaten kunt halen. Heb je hulp nodig bij SEO en wil je weten hoe wij je kunnen helpen? Neem vrijblijvend contact op.