Coming up next: de LinkedIn Funny emoji! Geen grap, maar wel grappig. Zoals beloofd komt LinkedIn eindelijk met een nieuw reactietype: de lachende emoji.
Sinds juni begon de grappige emoji als optie bij de reacties op LinkedIn te verschijnen. Niet gelijk bij alle gebruikers van LinkedIn; zoals bij alle nieuwe functies op LinkedIn wordt ook deze geleidelijk uitgerold en begint het in de VS.
Het nieuwe reactietype is bedoeld om "humor en plezier op LinkedIn uit te drukken" zoals LinkedIn zelf aangeeft. Hiermee druk je uit dat "de post je aan het lachen maakte, je deze humoristisch vindt of luchtig plezier bood in een professionele context." Dat dus.
Funny is de zevende reactie en voegt zich bij Like, Celebration, Support, Love, Insightful en Curious. Hoe ziet Funny eruit? Nou zo! Oftewel: een blauw lachend gezicht.
Waarom voegt LinkedIn deze Funny emoji toe?
LinkedIn heeft goed geluisterd naar haar gebruikers die veelvuldig om een grappige reactie-emoji hebben gevraagd. Kwestie dus van u vraagt, wij draaien. Slim van LinkedIn, want daar doen ze veel gebruikers een plezier mee.
Natuurlijk is de grappige emoji maar een kleine functie die toegevoegd wordt, maar het geeft LinkedIn de mogelijkheid om veel gebruikers blij te maken, dus daarmee kan het toch een heel belangrijke toevoeging zijn.
Heb jij ‘m al?
LinkedIn heeft aangegeven dat de Funny Emoji wereldwijd beschikbaar zou zijn voor alle gebruikers in juli. Dus dat wordt nog even opschieten ;) Heb jij de creator modus of de maker modus ingeschakeld? Dan heb je hem misschien al, LinkedIn gaf vroege toegang aan mensen die deze modus hebben ingeschakeld.
Hoe zijn de reacties op LinkedIn?
Mensen zijn er blij mee! En de grappige reactie emoji wordt dan ook veel gebruikt.
Wat vinden wij ervan?
LinkedIn wordt over het algemeen gezien en gebruikt als een professioneel sociaal netwerk. Maar het is niet allemaal serieus – ook wij volgen LinkedIn accounts of profielen die juist grappige berichten plaatsen, en dan vooral werk- en branchegerelateerd. Met de lachende emoji kunnen merken, marketeers en makers die grappige inhoud plaatsen, nu de juiste reactie krijgen. En vergis je niet: goede, humoristische inhoud kan echt heel veel betrokkenheid opleveren -> en dat levert dan weer meer zichtbaarheid op voor jouw berichten op LinkedIn! Dus wat ons betreft: Welkom Funny!
Ik ben benieuwd wat jij van deze nieuwe lachende reactie emoji vindt!
Groeten, Lieneke