Gaat er wel eens een maand voorbij zonder nieuwe functies op LinkedIn? Ook deze maand weer nieuws van het LinkedIn front met de introductie van nieuwe functies op LinkedIn die persoonlijke profielen visueel aantrekkelijker maken en meer planningsmogelijkheden bieden voor nieuwsbrieven.
Visuele elementen in persoonlijke LinkedIn profielen
Het uiterlijk van gebruikersprofielen wordt verbeterd door meer visuele elementen toe te voegen. In het activiteitengedeelte of ‘activity’ deel van je profiel worden straks afbeeldingen, video's en artikelen op een aantrekkelijkere manier weergegeven. Hierdoor zien bezoekers van je profiel direct opvallende en specifieke elementen van je activiteit.
Met deze update kunnen gebruikers de contenttypes kiezen die als eerste in hun activiteitensectie worden weergegeven. De nieuwe functie wordt de komende weken voor alle LinkedIn gebruikers beschikbaar. Het doel? Een nog duidelijker beeld van jezelf neerzetten en dat moet dan weer leiden tot meer connecties en zakelijke kansen.
Nieuwsbrieven plannen en SEO
Zet jij al nieuwsbrieven in op LinkedIn? Dan heb je binnenkort ook de mogelijkheid om ze te plannen in de app, dit geldt voor zowel nieuwsbrieven en artikelen. Handig, want zo kan je je content vooraf plannen en deze op de meest optimale tijden met je volgers delen. Nieuwsbrieven zijn sterk gegroeid op LinkedIn: in 2022 is het aantal nieuwsbrieven met factor 10 toegenomen.
En dat is nog niet alles! Ook SEO-titels voor nieuwsbrieven en artikelen zijn toegevoegd en de abonnementsopties zijn aangepast, zodat aanmelden voor een nieuwsbrief nog gestroomlijnder verloopt. Kortom, weer wat extra mogelijkheden om LinkedIn optimaal in te zetten en zoveel mogelijk connecties en volgers te bereiken. Hou je LinkedIn in de gaten om te zien of deze nieuwe functies voor jou beschikbaar zijn en probeer ze zeker uit!
Groeten, Lieneke