Heb je er weleens over nagedacht om Reels te maken? Reels zijn een geweldige manier om je account te groeien en meer bereik te krijgen. Met de functie maakt Instagram Bij het online platform Instagram draait het allemaal om foto’s en filmpjes delen met je “volgers”. Wanneer jij een foto of video deelt met je volgers kunnen zij deze “liken” en ook.. een slimme zet door te concurreren met TikTok. En ook een slimme zet voor jou want deze functie gaat ervoor zorgen dat jouw posts langer in het algoritme blijven! In deze blog leg ik je uit wat er zo geweldig is aan Reels en hoe je de functie gebruikt.
Een introductie tot reels
Met Instagram Reels kun je creatieve, korte video’s maken die tussen de 15, 30 en 60 seconden lang kunnen zijn. Je kunt er filmpjes/foto’s, muziek, effecten en teksten in plaatsen. Het lijkt misschien lang om 15 seconden te vullen maar die tijd kun je makkelijk halen door verschillende korte fragmenten in je reel te plaatsen.
Instagram Reels kun je vinden in de Instagram app zelf. Ze komen op de tijdlijn terecht maar ook in een apart tabblad, de plaats van dit tabblad durft Instagram weleens te veranderen, maar in de onderstaande afbeeldingen kun je zien waar je het Reels-tabblad kunt vinden op de feed en je persoonlijke feed.
Organisch posten
Reels zijn fantastisch omdat ze voor een lange tijd meegaan in het algoritme van Instagram. Reels die een lange tijd geleden zijn geplaatst, zijn vaak nog altijd zichtbaar voor potentiële volgers. Met de inzet van Reels zijn je Reels zichtbaar voor het publiek dat jou nog niet volgt. Instagram geeft namelijk veel creators de kans om te presteren in de Explore-tab. In een paar seconden zal je video dan ook bekeken worden door veel potentiële nieuwe volgers maar ook volgers die je al hebt.
Reels maken die bij jou passen?
Dat Reels dus een geweldige manier zijn om zichtbaar te zijn, dat weten we nu wel. Maar hoe maak je nu Reels die echt passen bij jouw profiel of bedrijf? Je wilt natuurlijk dat mensen je profiel gaan bezoeken na het zien van je Reel en je dan gaan volgen, maar dan moet wel duidelijk zijn wat jouw doel is. Het is dan ook belangrijk om een balans te vinden tussen het volgen van Reels-trends en het behouden van jouw bedrijfsidentiteit. Als iemand je profiel bekijkt moet het duidelijk zijn wat jouw boodschap en doel is. Als jij bijvoorbeeld een product verkoopt, zal een nieuwe volger niet zo snel enthousiast worden van 100 Reels over hoe het opruimen van je huis. Deze nieuwe volger wil zien voor wie het product is, hoe het werkt en waar het allemaal goed voor is!
Deze blog verscheen eerder op school for social media! Klik op de banner hieronder om het volledige blog te lezen! Hierin vertellen we je hoe je zelf een Reel kan maken & welke functies er nog meer zijn...