Wat is e-mail marketing?
Via e-mail marketing communiceer je rechtstreeks met je doelgroep via e-mail. Je stuurt nieuwsbrieven, mailings of andere soorten e-mails naar de persoonlijke inbox van de ontvangers. Hierbij is een strategisch plan onmisbaar, want zomaar e-mails verzenden heeft geen zin. Een goede online strategie zorgt ervoor dat je niet met hagel schiet en dat je doelen bereikt worden.
Waarom e-mail marketing?
Heeft e-mail marketing zijn beste tijd gehad? Nee, zeker niet! De cijfers zijn overduidelijk: 91% van de ruim vier miljard e-mail adressen krijgt dagelijks nieuwsbrieven in zijn postbus. Daar komt nog bij dat volgens onderzoeken >90% graag promotionele e-mails ontvangt. Maar let op: dan wel van bedrijven die ze al kennen.
Grote voordeel van e-mail: het is directe communicatie. En daarnaast kan je met weinig inspanning en weinig budget, heel veel ontvangers tegelijk bereiken. Je komt direct in de inbox van je doelgroep terecht. En als de ontvangers van jouw e-mailings of nieuwsbrieven zich niet afmelden, dan ben je bijna zeker van hun belangstelling. Ook dat wordt weer onderbouwd door de statistieken: consumenten die e-mailings ontvangen geven meer geld uit en plaatsen grotere orders.
Maak jij al gebruik van e-mail marketing?
En hoe zijn de resultaten? Veel MKB bedrijven onderschatten de waarde en de ROI van een goede e-mail marketing strategie. Met goede en relevante e-mails en een actueel adresbestand, bij voorkeur gesegmenteerd, bereik je ongekende resultaten. Het probleem zit hem vaak in een up-to-date bestand en wat ervoor nodig is om dat te krijgen. Goede software, kennis van zaken en bereidheid om hier structureel in te investeren. Goede e-mailmarketing komt voort uit een goed plan. Het kost tijd en energie, maar is absoluut de moeite waard!
E-mail marketing helpt jou:
- Meer traffic naar je website te krijgen
- Meer conversie te realiseren
- Leads te krijgen
- Uitbreiding van klant/prospect gegevens
- Zichtbaarheid van jouw merk te vergroten
Van e-mail marketing strategie tot operationele invulling: zo pakken we dat aan.
Opzetten e-mail marketing strategie
Wat zijn je marketingdoelstellingen? Op basis daarvan gaan we je e-mail marketing inzetten. Samen bepalen we wat je gaat mailen, naar wie, en wanneer. We stellen ook gelijk KPI’s vast, want natuurlijk willen we kunnen meten of je inspanningen effectief zijn. In de e-mail strategie wordt ook opgenomen hoe je nieuwe e-mail adressen gaat verzamelen en hoe je de klant informatie kunt blijven uitbreiden en in kunt zetten. Het resultaat is een praktisch plan van aanpak dat als leidraad dient voor de inzet van jouw e-mail marketing.
Contentcreatie voor e-mails & verzending
Het opstellen van een strategie is een, de uitvoering is een tweede. Heb jij geen tijd en/of capaciteit binnen je bedrijf om te zorgen voor effectieve inhoud van je e-mails? Wil je expertise over het laten aansluiten van je content op je doelgroep? Wij helpen je met het maken van geschikte content, zoals aansprekende teksten en aantrekkelijke afbeeldingen.
Aansprekende e-mail campagnes bedenken en uitvoeren
Hoe blijf je in de picture bij je klanten en prospects? Hoe zorg je dat ze uiteindelijk overgaan tot de gewenste actie? Door creatieve en aansprekende (automatische) e-mail campagnes te gebruiken. Wij helpen je graag met ideeën en uitvoering!
Zelf aan de slag?
We delen graag onze kennis met jou. Onze praktische training e-mail marketing helpt je concreet op weg.
Benieuwd hoe e-mail marketing bij kan dragen aan jouw bedrijf? Neem dan vrijblijvend contact met ons op, we vertellen je graag meer!