Training e-mail marketing en workshop MailChimp

Heb je al een groot e-mail adressenbestand of ben je bezig dit op te bouwen? Dan beschik je (binnenkort) over waardevolle data! Veel bedrijven en ondernemers vinden het lastig om die waarde te benutten en in te zetten om meer omzet te behalen. E-mail marketing is een van de meest effectieve manieren om je doelgroep te bereiken en te activeren. Voor verkoop, op de hoogte houden, aanmeldingen te krijgen.... Een gemiste kans als je daar geen gebruik van maakt. Gebrek aan strategie, kennis en skills op dit gebied leidt er helaas toe dat die kansen blijven liggen. Wij helpen jou: met kennis, inzicht en aanpak zodat je zelf aan de slag kunt! 

Ideaal voor marketing communicatie medewerkers, office managers en zzp'ers

Niet alle bedrijven hebben een complete marketing afdeling. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat zij niets doen aan marketing of communicatie. Deze taken komen vaak terecht bij een office manager of medewerker marketing en communicatie. In dat geval kan e-mailmarketing soms nog onbekend terrein zijn. De training e-mailmarketing voegt veel waarde toe aan medewerkers die verantwoordelijk zijn voor een stukje communicatie. Ook zzp'ers en mkb-ondernemers die meer resultaat willen halen door het inzetten van e-mailmarketing helpen we goed op weg met een duidelijke aanpak. 

Dit zeggen onze cursisten:

"Veel praktische informatie, gericht op ons eigen bedrijf en direct toepasbaar" - Wendy, Reham Makelaars en Taxateurs.

"Super leerzame ochtend met een duidelijke uitleg over e-mailmarketing." - Sharon, Simons Bouwgroep.

"Verfrissend, interessant, leerzaam en persoonlijk." - Natascha, Sietec.

Training Open inschrijving e-mailmarkering | mei 2017 

Yes, we zijn van start! Donderdag 18 mei 2017 was het zover, de allereerste ‘open inschrijving’ training van de Get a Grip Academy in Zeeuws-Vlaanderen. Onderwerp: e-mail marketing. Met een gevarieerde groep bedrijven – van fitnessbranche tot oliehandel – zijn we praktisch aan de slag gegaan met e-mail marketing. Wat is het, wat zijn de voordelen en uitdagingen, en wat zijn de stappen die je neemt om je e-mail campagnes succesvol te maken. Hoe kom je aan adressen, hoe structureer en segmenteer je je bestand, en wat mag er wettelijk wel en niet. Dat komt allemaal aan de orde in het ochtend gedeelte. 

Tijdens het middagdeel zijn we met een aantal deelnemers praktisch aan de slag gegaan met Mailchimp, een van onze favoriete e-mailmarketing tools. Aan het einde van de middag stuurde iedereen zijn eerste eigen e-mail campagne rond! 

Veel dank aan de deelnemers! Een greep uit hun reacties:

'De workshop voor nieuwsbrieven was leuk en heeft me geïnspireerd!' - Martijn, Francie Cosmetics

'Ik vond het een leerzame training vorige week. Goed gedaan ;-)! - Bianca, De Pooter Olie

'Was leerzaam gisteren en leuk' - Anita, Healthcenter Bodyline 

Training e-mail marketing en workshop MailChimp | januari 2017

Stichting Zeeuws en Vlaanderen faciliteert in een platform voor Vlamingen die een verhuizing over de grens overwegen. Door middel van hun website trekken zij een groot publiek aan om naar de informatie avonden te komen. De stichting wil graag na de informatieavonden het contact met hun doelgroep warm houden en het resultaat opvolgen. 

Een effectieve manier om dit te bereiken is door het inzetten van nieuwsbrieven. Tijdens een praktische training hebben wij relevante onderwerpen van e-mail marketing behandeld. Bijvoorbeeld het belang van een zuiver adressen bestand en hoe je opt-ins kunt verzamelen binnen de gestelde wetgeving. Voor de Stichting betekent dit dat zij een aantal acties moeten uitvoeren om bij een relevante doelgroep in de mailbox te belanden. Verder bespraken we aan de hand van actuele cases hoe een effectieve campagne ingericht kan worden. In een tweede deel gingen we praktisch aan de slag met de workshop MailChimp fundamentals. De deelnemers leerden het dashbord kennen van deze e-mail marketing tool. We gingen stap voor stap door alle onderdelen om een campagne te kunnen versturen. Van het opbouwen van een lijst tot het ontwerpen van een campagne en de mogelijkheden om rapporten te analyseren. 

' Leerzame workshop! Bedankt dames!' - Martin, Rabobank / Bestuur Stichting Zeeuws&Vlaanderen