Online strategie / online marketing Reham Makelaars en Taxateurs

‘We hebben een duidelijke koers bepaald’

“Na het vertrek van René Hamelink besloten Koen Hamelink en ik, als nieuwe eigenaren van Reham makelaars & taxateurs, onze (online) communicatie te structureren en deels uit te besteden. Lieneke de Wolf van Get a Grip ondersteunt ons daarbij. En met succes. We hebben onze missie en visie geformuleerd en een duidelijke koers bepaald.”

Fabian du Puy is samen met Koen directeur-eigenaar van Reham makelaars & taxateurs. De grootste regionale makelaar in Terneuzen, die uitblinkt in persoonlijk contact. Niet voor niets mag Reham zich Woningmakelaar van het Jaar 2016 noemen. Het jonge makelaarskantoor is op het gebied van marketingcommunicatie bijzonder actief. De website is up to date, het kantoor is volop aanwezig op social media, er wordt wekelijks geadverteerd en tal van lokale initiatieven kunnen rekenen op een sponsorbijdrage. “Door de interne veranderingen, voelden we behoefte aan duidelijkheid en structuur. Dus geen adhoc beslissingen meer, maar overwogen, lange termijn keuzes.”

Klantverwachting overtreffen
Lieneke organiseert hiervoor enkele brainstormsessies met het team. Het doel hiervan is richting toekomst te kijken en voor iedereen duidelijk te maken waarvoor Reham staat. “De uitkomst hiervan is dat Reham glans wil geven aan iedere stap op de woningmarkt. Dit betekent dat we ons constant inspannen om de klantverwachting te overtreffen”, legt Fabian uit. “Naar aanleiding hiervan hebben we al enkele ideeën verwezenlijkt, zoals de Reham verhuisbus en de Reham verkoopbrochure.”

Lange termijn gedachte
Om de planning en voortgang te bespreken en zaken te begeleiden, is Lieneke enkele uren per week aanwezig.  Ook verzorgt zij samen met collega Sara (deels) de online communicatie. Fabian is enthousiast. “We werken nu met een jaarplanning, hebben onze visie en missie duidelijk in het vizier en profiteren van de kennis van Get a Grip. Hebben wij ideeën, dan houden we die tegen Lieneke aan. Zij denkt positief kritisch met ons mee. Bovendien, zij kent ons kantoor zo goed dat ze zelf regelmatig met ideeën komt voor (social media) acties. Zo blijven we scherp. Je hoort wel eens dat de ‘return on investment’ van deze inspanningen moeilijk meetbaar is, maar wij hebben een aantal KPI’s die regelmatig worden gemeten. Ik zie het aantal volgers gestaag groeien en het commitment is groot. Het is een investering voor de lange termijn, daarvan ben ik overtuigd.”