Aannemersbedrijf van der Poel: beheer website en social kanalen

‘Meer structuur, meer volgers en minder werk’

“Door de samenwerking met Get a Grip hebben wij daadwerkelijk meer grip op onze online uitingen. Dit zorgt intern voor meer rust en levert online veel meer traffic op.”

Jean-Pierre Vinke werkt als kopersbegeleider bij Aannemersbedrijf Van der Poel in Terneuzen. Deze aannemer heeft zijn roots in Zeeland. Het bedrijf startte al in 1898 en heeft veel prominente gebouwen op zijn naam staan. Inmiddels maakt Van der Poel deel uit van VolkerWessels en is het één van de grootste aannemersbedrijven in Zeeland.
 

Beheer op één plaats

Aanleiding voor samenwerking met Get a Grip was de versnippering van de online uitingen en de hoeveelheid werk die ermee gemoeid is.  “Voor verschillende bouwprojecten hebben we verschillende websites, die ook nog eens door verschillende partijen worden beheerd. Dat is ingewikkeld, duur en tijdrovend. Daarnaast hebben we Facebook-pagina’s die aandacht vragen. Om dit allemaal te stroomlijnen hebben we het beheer van al onze websites uitbesteed aan Get a Grip. Daarnaast beheren zij onze Facebook-pagina’s, onder andere door berichten te posten en door gerichte advertentiecampagnes op te zetten”, legt Jean-Pierre uit.  De werkwijze is bijzonder eenvoudig, mede door het gebruik van de online tool Trello. “Natuurlijk weten wij nog steeds het beste wat er binnen onze organisatie speelt. Ik geef dit door aan Get a Grip en zij doen op basis daarvan voorstellen voor berichten, zowel qua tekst als foto- of videomateriaal. Dit voorstel zetten zij in Trello, zodat onze directie het kan accorderen. Daarna gaat het online.” 

 

Inzicht in de kosten

De resultaten van de inspanningen worden nadrukkelijk gevolgd en gepresenteerd. Jean-Pierre is enthousiast. “We zien het aantal volgers stijgen en hebben al een aantal concrete leads naar aanleiding van de inzet van Facebook advertising. Los van deze resultaten, werkt het ook nog eens buitengewoon prettig. We betalen een vast bedrag per maand, eventueel aangevuld met de kosten van een bepaalde Facebook campagne. In dat laatste hebben we natuurlijk volop inspraak. En is er iets of willen we op heel korte termijn iets communiceren, dan wordt dit altijd direct geregeld.”