Is social media al heel lang ‘een dingetje’ waar je nog ‘iets’ mee moet? We begrijpen heel goed dat ieder gepassioneerd bedrijf gespecialiseerd is en dat social media een onderdeel is dat vaak (te) veel tijd en energie kost. Want moet je beginnen op Instagram, Google of Facebook als je meer grip wil op je bereik? Welke inhoud kun je online zetten? En hoe vaak moet je dat doen om meer bereik of leads te genereren?

Met veranderende algoritmes en verschuivende trends is het fijn als iemand je daarin meeneemt, je bepaalde keuzes voorlegt en de juiste vragen stelt. Dan kun jij gewoon blijven doen waar je goed in bent en zorgen wij ervoor dat die expertise van je social spat!

DE VOORDELEN VAN EFFECTIEF SOCIAL MEDIABEHEER

Het belang van social mediabeheer kan niet genoeg benadrukt worden. We zetten de voordelen van een goede social mediastrategie nog even voor je op een rijtje:  

1. Meer zichtbaarheid en bereik: Social mediaplatforms hebben dagelijks miljoenen actieve gebruikers, wat enorm potentieel betekent om je merk te tonen aan een breed publiek. Met de juiste aanpak kun je je bereik vergroten en nieuwe doelgroepen aanspreken. 

2. Betrokkenheid en interactie: Het draait niet alleen om het zenden van berichten, maar ook om het creëren van interactie met je publiek. Wanneer je social media op de juiste manier inzet kun je direct contact leggen met potentiële klanten, vragen beantwoorden, feedback ontvangen of een community rond je merk opbouwen. 

3. Merkbekendheid en autoriteit: Consistente aanwezigheid op social media helpt bij het opbouwen van merkbekendheid en autoriteit in jouw branche. Door waardevolle content te delen en jezelf te positioneren als een expert, vergroot je het vertrouwen dat mensen in je merk hebben. Denk maar eens aan CoolBlue dat je, naast het aanbieden van tv’s, ook vertelt welk formaat tv je het beste kunt kiezen! 

4. Verkeer naar je website: Een goede social mediastrategie kan leiden tot een toename van verkeer naar je website. Misschien bied jij wel net de juiste informatie of het juiste product waar je volger naar op zoek is, zo kun je geïnteresseerde volgers naar je website leiden! 

5. Klantenservice: Social media is vaak het eerste contactpunt voor klantenservice. Snelle en behulpzame reacties kunnen de tevredenheid van klanten vergroten en problemen oplossen voordat ze escaleren. Wel zo handig om een slechte review te voorkomen!  

GOEIE CLICK? 

GET A GRIP!

Het bedenken, creëren en publiceren van berichten die écht impact hebben, vraagt veel tijd en inzet. En daarnaast is het ook cruciaal om hier consistent op te blijven focussen. Het doorvoeren van je stijl en tone of voice zijn de sleutel tot herkenbaarheid en impact op je doelgroep.  

Bij Get a Grip zorgen we ervoor dat je geen kostbare tijd hoeft te verspillen aan het zoeken naar de juiste aanpak. Ons team van experts staat je bij in het ontwikkelen van een strategie die past bij jouw specifieke doelen en doelgroep. We creëren boeiende content, plannen berichten op strategische tijden en zorgen voor actieve betrokkenheid met je volgers. Dat bespaart jou een hoop tijd en moeite!  

HOE WIJ SOCIAL MEDIA AANPAKKEN

Ready? Set... action! Wanneer je wilt starten met social mediabeheer zijn er verschillende stappen die we moeten doorlopen voordat we aan de slag kunnen gaan.

SOCIAL MEDIASTRATEGIE

Met een social mediastrategie bepaal je de richting van je social media-activiteiten, dit geeft structuur en inzicht. In deze stap bepalen we waarom we social media in gaan zetten en welke doelen we willen bereiken. Samen werken we aan een social mediastrategie die perfect past bij jouw wensen. Dit doen we met vooraf vastgestelde doelen, inzicht in de juiste kanalen en de doelgroepen die je wilt bereiken.  

NULMETING

We starten met een nulmeting om een duidelijk beeld te krijgen van de huidige situatie van je social media. We bekijken wat je nu al doet, wat de resultaten hiervan zijn en of je hiermee de juiste doelgroep hebt bereikt.  

CONTENTPLANNING

Aan de hand van de social mediastrategie ontwikkelen we een doordachte contentplanning, op maat gemaakt voor jouw bedrijf en doelen. In de planning nemen we de volgende onderdelen mee: de frequentie en timing van je berichten op de verschillende kanalen, rubrieken en gebeurtenissen waar je op in kunt spelen.  

CONTENT MAKEN

Wanneer de contentplanning staat, kunnen we aan de slag met het creëren van de content. Aan de hand van de planning kunnen we precies bepalen welke input we nodig hebben en kunnen we aan de hand daarvan het bericht klaar gaan maken. We zorgen voor aantrekkelijke beelden, pakkende teksten en andere relevante inhoud om de aandacht van je doelgroep te trekken en vast te houden.   

WEBCARE

Het monitoren en beheren van interacties op je social mediaplatforms is cruciaal voor het opbouwen van relaties met je doelgroep. Bij het onderdeel webcare reageren we tijdig en professioneel op opmerkingen en sturen we vragen en feedback van je volgers door. Het onderhoud hiervan bevordert je reputatie en klanttevredenheid.   

SOCIAL MEDIA UITBESTEDEN BIJ GET A GRIP?

Wil jij het beheer van jouw social media volledig uitbesteden? Dat kan! Wij nemen de tijd om jouw unieke stijl en boodschap te begrijpen, en we zorgen dat de berichten perfect aansluiten bij de identiteit van jouw bedrijf.  

Of je nu een bedrijf bent dat dagelijks actief is met een grote groep volgers en veel interactie of juist de voorkeur geeft aan 1 à 2 posts per week, we hebben verschillende pakketten opgesteld die passen bij verschillende behoeften. We gaan graag met je in gesprek om te kijken welk pakket het beste bij jouw doelen past! 

Wil je niet je volledige social mediabeheer uitbesteden, maar hulp met een goede strategie of weet je niet waar je moet beginnen? Bij Get a Grip bieden we ook verschillende trainingen aan om je op weg te helpen!

MEER INFORMATIE OVER WAT SOCIAL MEDIABEHEER KAN BETEKENEN VOOR JOUW BEDRIJF? 

Samen met jou kijken we naar de mogelijkheden om social mediabeheer in te zetten voor jouw bedrijf. Onze specialisten helpen je graag verder!