Social media strategie en beheer

Social Media Strategie 

Waarom een social media strategie?

Jij maakt toch ook gebruik van social media? Bijna elk bedrijf is wel actief op 1 of meerdere kanalen tegenwoordig. We zien vaak dat de activiteit na verloop van tijd minder wordt; omdat er geen of onvoldoende resultaat is, geen vooruitgang in zit, niet inzichtelijk is, onduidelijkheid over of het überhaupt wat bijdraagt.. Jammer en zonde van de geïnvesteerde tijd, energie en geld.  

Voorkom teleurstelling en waste of money and time: stel een social media strategie op. Bepaal waarom je social media wilt inzetten en welke doelen je wilt bereiken. Welke acties ga je uitvoeren om je doelstellingen te bereiken, welke kanalen zet je in, hoe bereik je jouw doelgroep, wat is je budget… Allemaal vragen die een antwoord krijgen in jouw social media strategie.

Get a Grip op social media!

We stellen samen met jou een social media strategie op. Dit kan voor meerdere social kanalen, maar ook voor eentje. Denk aan Facebook, LinkedIn, Instagram, Twitter, Pinterest… Maar bijv. ook Snapchat als je een jongere doelgroep wilt bereiken.

Waar sta je nu? We starten met een nulmeting. Wat doe je al, wat zijn de resultaten, waar zit je doelgroep enz. Vervolgens stellen we een social media strategie op voor de kanalen naar keuze. Het resultaat is een strategie waar je direct mee uit de voeten kan: een praktisch plan van aanpak. 

Social media en content marketing

Inzet van social media gaat steeds vaker samen met content marketing, het één kan eigenlijk niet meer zonder het ander. Content marketing houdt in dat je waardevolle en relevante content maakt en verspreid die nuttig is voor je klant of prospect, iets waarvan hij kan leren. Deze content wordt o.a. verspreid via diverse social media kanalen.  

Social Media Beheer 

De strategie is het startpunt; nu komt het aan op de uitvoering. Vaak ontbreekt het aan tijd, capaciteit en kennis van alle mogelijkheden om de uitvoering goed vorm te geven. Wij kunnen je helpen. Door het regelmatig maken van aansprekende content: berichten en aantrekkelijke visuals, verschillende contenttypes inzetten (visuals, video, infographics e.d.) meten wat wel - en ook wat niet - werkt: we zoeken de interactie op met jouw doelgroep. Dat doen we op Facebook, maar bijv. ook op LinkedIn en Instagram. 

Wil je zelf aan de slag of iemand van jouw team kennis en vaardigheden laten opdoen? Join Get a Grip Academy; doe mee aan een van onze workshops op het gebied van online marketing. 

Ja, dit wil ik