Sponsoravond HVV’24: 'Je bedrijf online laten groeien en zichtbaar laten zijn’
“Onze sponsors hebben meer inzicht gekregen door de presentatie van Get a Grip. Een mooie manier om onze sponsoren te bedanken!”
Jeroen Ferket werkt bij Rabobank Zeeuws-Vlaanderen als Manager Financieel Advies. In zijn vrije tijd is hij actief als vrijwilliger bij HVV’24, de voetbalvereniging in Hulst. Hij traint en coacht de jeugd van het team JO11-2 en is lid van de sponsorcommissie.
Sponsoravond
Jeroen kent Get a Grip via Nexus, een nieuwe netwerkclub voor ondernemers en managers uit Zeeuws-Vlaanderen. Daar zag hij een presentatie van Lieneke de Wolf over online marketing. Hij zag kansen voor de invulling van de jaarlijkse sponsoravond van HVV’24 op 15 november. “Als sponsorcommissie houden we ons bezig met het werven van nieuwe sponsoren. We organiseren regelmatig events voor hen als dank voor hun bijdrage. We hebben een gezellige wijnproeverij georganiseerd, in combinatie met een educatief element. Lieneke bracht een verhaal van ongeveer 30 minuten over de mogelijkheden die er online zijn om je bedrijf te laten groeien en zichtbaar te laten zijn.”
Positieve reacties
Ruim 50 sponsors hadden zich vooraf ingeschreven voor de avond. “Ze hebben heel positief gereageerd! Voor velen was de presentatie van Lieneke een extra trigger om te komen. Onze sponsors hebben zo meer inzicht gekregen. Een mooie manier om onze sponsoren te bedanken. We kregen zelfs vragen of er nog een vervolg wordt georganiseerd,” vertelt Jeroen enthousiast. Hij ziet wel mogelijkheden om volgende keer dieper in te gaan op de 'Algemene Verordening Gegevensbescherming'. Deze verordening zal in heel Europa voor dezelfde regels rondom privacy gaan zorgen en brengt heel wat veranderingen met zich mee voor het bedrijfsleven.
Kansen online
Jeroen is overtuigd van de kansen die er online zijn. “Niet alleen bedrijven en organisaties, maar ook (sport)verenigingen moeten zich veel beter profileren. Laat zien wat je allemaal doet en welke maatschappelijke rol je vervult. Daarnaast is de tijd van je hand ophouden bij bedrijven ook voorbij. Aan een sponsorcontract moeten beide partijen wat hebben. En via deze invulling van onze sponsoravond bieden we een mooi extraatje aan, waar iedereen wat aan heeft.”