Waarom Get a Grip Academy?

Geschreven op 02-05-2017
Door: Lieneke de Wolf

Waarom? Daarom! 

Voor ons is het meer een logische stap dan een vraag: want door onze kennis te delen maken we bedrijven en organisaties slagvaardiger in het gebruik van de vele online mogelijkheden. In de jungle van alle digitale ontwikkelingen vinden wij het belangrijk dat je zelf weet wat er kan, waar je op moet letten en waar voor jou de kansen liggen. En daar wordt niet alleen je bedrijf beter van: het draagt ook bij aan je eigen persoonlijke ontwikkeling en die van je medewerkers.

Tijdens afspraken met bedrijven maar ook in de vrienden- en kennissenkring krijg ik ze dagelijks; vragen over ‘hoe moet ik..’ , ‘hoe kan ik.. ‘ ‘wat is het beste… ‘ en ze gaan allemaal over online onderwerpen. Hoe zorg ik dat mijn website wordt gevonden, hoe kan ik zelf aan de slag met zoekoptimalisatie, hoe maak ik een goed profiel aan op Linkedin, hoe pak ik Facebook adverteren aan… Zo kan ik nog wel even doorgaan ;).

Natuurlijk zijn we blij met zulke vragen want dat betekent dat er behoefte is aan wat wij doen: bedrijven en organisaties helpen met inzicht in hun online activiteiten, een plan van aanpak maken en vervolgens aan de slag met online groei.

'Keep yourself educated & never stop learning'

Maar als je de digitale veranderingen en mogelijkheden echt wilt omarmen dan helpt het enorm als je zelf snapt wat er wordt gedaan en waarom welke acties worden ingezet. Daarom is het vanaf de oprichting van Get a Grip in de zomer van 2016 mijn wens geweest om een Academy neer te zetten; een plek voor trainingen en workshops voor bedrijven en organisaties, over datgene waar wij dagelijks mee bezig zijn: online marketing en sales. De andere reden is dat ik het ontzettend leuk vind om anderen te helpen met mijn kennis en ervaring. Met de komst van Sara in december 2016 kreeg deze wens een grote medestander: met haar achtergrond in het beroepsonderwijs en ook haar passie voor online kunnen we de Get a Grip Academy nog beter ‘voeden’.

Groepstrainingen

Waarom groepstrainingen? Omdat je nooit al je klanten en relaties 1 op 1 op de hoogte kunt houden van de ontwikkelingen en mogelijkheden, en omdat leren in een groep nog meer voordelen heeft: je leert van elkaar en het is goed voor je netwerk. Geregeld kom ik mensen tegen die ik voorheen, bij Tim_online, in een training mocht verwelkomen. Niets mooier dan te horen dat ze nog steeds blij zijn en hun voordeel doen met wat ze toen hebben geleerd.

Sinds de zomer van 2016 hebben we al de nodige workshops en trainingen gegeven, met name in-company voor bedrijven en ondernemersverenigingen. Wat voorbeelden: Facebook succesvol inzetten voor je bedrijf, Linkedin als marketing tool, basistraining SEO, e-mailmarketing en Mailchimp. Voor mij een bevestiging dat er vraag en behoefte is en blijft naar de ‘persoonlijke’ vorm van training. Natuurlijk hebben ook de mogelijkheden van webinars onze aandacht, maar first things first ;).

Nu dus ook hoog tijd voor de ‘open inschrijvingen’ trainingen! We trappen af met de training e-mail marketing en hebben daar ontzettend veel zin in. Voor juni staat Linkedin op de planning, en in september gaan we verder met Facebook. De onderwerpen voor de trainingen en workshops komen tot stand op basis van vragen van onze klanten en relaties. Heb jij een specifieke vraag of wens voor een training? Laat het ons weten!