Zoekoptimalisatie: meer dan 200 factoren tellen mee

Geschreven op 07-03-2018
Door: Lieneke de Wolf

Zoekoptimalisatie: meer dan 200 factoren bepalen jouw positie in de zoekresulaten 

Natuurlijk wil je op die eerste pagina met zoekresultaten staan in Google. Liefst nog bij de eerste vijf. En het ultieme doel is natuurlij die #1 positie. In presentaties en lezingen geef ik vaak aan dat er meer dan 200 factoren zijn die je positie in de zoekresultaten kunnen beinvloeden. Een paar factoren zoals laadsnelheid, wel/niet responsive, technische aspecten e.d. kennen we zeker wel, maar daarmee ben je er nog lang voor. 

Dus stel dat je jouw website of shop hoger wilt laten scoren in Google, waar kijk je dan naar? Hoe bepaal je de meest optimale inrichting? Hoe zorg je voor zoekoptimalisatie? Coalition Technologies heeft de ranking factoren waar je rekening mee moet houden, in een fijne infograpic in categoriĂ«n op een rijtje gezet. :

  • Domein factoren
  • Pagina-level factoren
  • Site-level factoren 
  • Backlinks 
  • Interactie met gebruikers 
  • Algorithm regels
  • On-site webspam
  • Merk meldingen 
  • Social medldingen 
  • Off-page webspam

Bekijk de infographic en laat je verrassen! 

Vragen over SEO: bel of mail ons, we helpen je graag!