Zoekoptimalisatie: meer dan 200 factoren tellen mee
07 maart 2018 
0 min. leestijd

Zoekoptimalisatie: meer dan 200 factoren tellen mee

Meer dan 200 factoren bepalen jouw positie in de zoekresultaten 

Natuurlijk wil je op die eerste pagina met zoekresultaten staan in Google. Liefst nog bij de eerste vijf. En het ultieme doel is natuurlijk die #1 positie. In presentaties en lezingen geef ik vaak aan dat er meer dan 200 factoren zijn die je positie in de zoekresultaten kunnen beïnvloeden. Een paar factoren zoals laadsnelheid, wel/niet responsief, technische aspecten e.d. kennen we zeker wel, maar daarmee ben je er nog lang niet. 

Dus stel dat je jouw website of shop hoger wilt laten scoren in Google, waar kijk je dan naar? Hoe bepaal je de meest optimale inrichting? Hoe zorg je voor zoekoptimalisatie (SEO)? Coalition Technologies heeft de ranking factoren waar je rekening mee moet houden, in een fijne infographic in categorieën op een rijtje gezet: 

  • Domein factoren 
  • Pagina-level factoren 
  • Site-level factoren 
  • Backlinks 
  • Interactie met gebruikers 
  • Algorithm regels 
  • On-site webspam 
  • Merk meldingen 
  • Social medldingen 
  • Off-page webspam 

Vragen over SEO: bel of mail ons, we helpen je graag! 

Over de schrijver
Lieneke is oprichter en eigenaar van Get a Grip. Gek van online marketing en de mogelijkheden die het bedrijven en organisatie biedt. ‘Ik vind het ontzettend leuk met bedrijven te sparren over hoe zij meer resultaten uit online kunnen halen. Hoe zet je je website, social media etc in om je doelen te halen. En natuurlijk een succesvolle uitvoering van de aanpak die daaruit voortkomt. ‘The only thing constant is change’ en dat geldt zeker voor online marketing. Ik zit er bovenop en deel mijn kennis graag!’
Reactie plaatsen

Grip op jouw online business?

Kom maar op!

Bel: +318 51 30 35 49

Trainingen en online advies als eerste ontvangen?

Meld je aan voor de Get a Grip updates!

Your information is safe with us